MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

On top!

Kategori: Min vardag

Startade denna mulna och något blåsiga dag med en löprunda. Vaknade - mannen sov fortfarande - och var pigg. Snörade på mig dojjorna och stack iväg. 4,3 km blev det i benen :)  Frukosten, bestående av proteingröt, är nere så ska börja dagen tänkte jag! Ska fixa med ett litet projekt: En griffeltavla! Blir resultatet bra får ni en bild :) 
 
Tror inte många har lyckats undgå att jag är BIG BIG fan av Biggest Loser, och speciellt av detta årets deltagare. Vilka kämpar, vilka envisa människor, vilka HJÄLTAR! Vissa av dessa personer har aldrig tränar i hela sina liv och de blir såna maskiner och ger järnet för de har förstått och äntligen tagit tag i sin situation. Att vara så pass överviktig håller liksom inte i längden... Hatten av, bug och bock!
Det är klart de första träningstimmarna är smärtsamma. Det känns som att både hjärta och lungor när som helst kommer tryckas ur kroppen, lägga sig i en eländig hög på marken bredvid och fråga argt: "Försöker du ta livet av dig själv??" Efter några gånger kommer de hoppa ur kroppen för att tacka dig och sen glatt hoppa på plats igen. Tänk såhär: Jag har 1 kropp. En enda chans att göra den bästa versionen av den! Slösa inte bort den möjligheten.
 
Tänk som Mårten Nylén, typ världens mest peppande PT (vad jag tror!): Vill = Kan!
Och ja, han vet nog vad han pratar om. www.martennylen.com
 
Well Well, detta ska absolut inte bli någon träningsblogg så jag slänger in ett sista motto innan jag tar tag i mitt dagsprojekt. "If there is a will, there is a way".
 
Kolla vilken stjärna!
 
 
 I eftermiddag: Kalas för min fina mor! :) 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: