MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Some change

Kategori: Min vardag

Nu när alla fina höstgrejjer kommit på jobbet så börjar det klia i varenda inredningsnerv i hela kroppen! Murriga toner av grått, brunt, natur, koppar och bärnstensfärgat glas. Att blanda detta tillsammans med kalla toner och silverblanka detaljer ska vara helrätt! Och jo, jag gillar det.Gjorde om i vardagsrummet lite.Bort med sommarmattan och de ljusa kuddana - som började kännas ganska tråkiga -  och in med lite nytt! :) Så, såhär ser det ut hemma hos oss numera. (Före o efter!)
 
 
 
 
 
 
  
 
 
När jag var på loppis i helgen med ett par fina tjejer så fyndade jag dessa gamla böcker! Vackra, inbundna från 1845 resp. 1884, varav den äldre av dem är Nya testamentet - på FRANSKA. Jag föll direkt! Innanför pärmarna på båda har dessutom någon f.d. ägare skrivit några rader. På franska står det något som fyller två sidor + en del av insidan av bakre pärmen, men min skolfranska tillåter inte riktigt att jag förstår... Men oj så vackert!!
 
 
 
 
 

"Egeren till denna bok är Carl Henrik Jonasson från Holma.
 
Denna bok skall Emelia hafva efter min död. Läs den flitigt.
men härja (?) på hänne, Tänkespråk.
Sök Herren medan man kan finna
honom, åkalla honom medan han är när"
 
Jag ryser! Tycker det är så grymt häftigt. Det känns på nåt vis som att boken har en själ,
att den bär på historia. Undrar vem Carl Henrik var och vem Emelia var och vem hon var för honom?
Spännande!! :D Hur har den franska boken hamnat ute på loppisen mitt ute i skogen? Vem tog med den till lilla Småland? Någon som rest i Frankrike? Eller någon som flyttat hit därifrån? Eller flytt?'
 
Vackra ting som gör mig glad och upprymd !
 
ps. Börjar det spöka här hemma så åker böckerna ut direkt! haha. ds.
 

Kommentarer

  • Emelinn säger:

    Vad mysigt det ser ut :) Fint fynd!
    Måste fråga vart lampan är ifrån? Galet snygg!

    2013-09-11 | 12:58:46
    Bloggadress: http://emelinn.devote.se

Kommentera inlägget här: