MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Gamla grejjer och minnen

Kategori: Min vardag

I lördags var vi hemma hos mina kära föräldrar för att äta middag. Passade samtidigt på att gå upp på min gamla vind intill mitt rum, där alla mina gamlagamla grejjer finns. Lego, saker jag gjort i slöjden (både mer och mindre lyckade), bebisgrejjer, barbiedockor, böcker och massa annat skojj! Är verkligen en stor sucker vad det gäller att kolla genom kartonger med spännade saker "från förr" :)
 
Tog med mig en kartong hem med lite böcker, ritblock och även denna skönhet:
 
 
Mitt första träslöjdsbygge! Jag tyckte det var så otroligt tråkigt och jag var så rädd för alla sågmaskiner, kommer jag ihåg, så jag tog bitar jag hittade som redan var färdigmålade och satte ihop! Smidigt tyckte jag nog då. Flygplanet har t.o.m. hjul så det kan landa ordentligt. Viktigt med detaljerna! Som jag skrattade när jag såg detta!
 
Hittade även en bild i ett av mina ritblock från 3:e klass, då fick min bästa kompis Ines vara porträtt:
"Jag tror jag har kissat på mig". Förlåt Ines! (A) ps. snygga skor!
 
Älskade, älskade saker och minnen. Små och även stora ting som är helt oersättliga!
Avslutar med samma två rader som jag avslutade ritboken med:
 
Amen och tack,
Jesus i frack.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: