MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

"Jag unnar mig lite..."

Kategori: Min vardag

I veckan så satt jag på restaurang med mina kära kollegor och när efterrätten kom in så pratades det om att unna sig lite gott. Jag har funderat över detta ett tag så det var extra roligt att höra just deras definition av "att unna sig". Jag klandrar dem inte - jag tror 95% av Sveriges befolkning tänker precis likadant, även om alla i sin tur har olika tycke och smak om vad de vill ha.
Som för de allra flesta människor så brukar det innebära att man låter kroppen få i sig något onyttigt, dvs. godis, chips, feta såser, vin/öl m.m. Tanken har slagit mig: Borde man egentligen kalla detta att man unnar sig lite lyx? Man äter/dricker saker som kroppen faktiskt inte alls vill ha, men just i den stunden så tycker man att man unnar kroppen något extra gott. Kroppen vill inte ha detta, det är hjärnan. Huvudet tycker att det är en fantastiskt bra idé och då har kroppen inte mycket att säga till om tyvärr. Vad skulle hända om vi istället unnar oss bra grejjer? Sånt som kroppen skriker efter att den vill ha och vill ha mer av? Skulle vi må bättre? Skulle vi undvika att det dåliga samvetet tränger sig på vid slutet av dagen? Kanske. Jag har också "unnat mig gottigheter" men har äntligen kommit på att jag inte tycker det är rätt sätt att unna mig något. Skäm bort er själva - kopiöst - men med bättre grejjer! Det förtjänar ni :)
 
 
Jag har unnat mig ett par fräsiga och väldigt sköna skor!
 
Lite bilder från sista semestern får ni nästa gång! :) Hey hoo!
 
 
 

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Håller med dig till 100%. Skrev ett liknande inlägg i min blogg för några månader sedan. Fräsiga skor btw. :)

    2013-08-16 | 23:00:39
    Bloggadress: http://loveyourbody.blogg.se
  • p säger:

    Vänta tills du blir 55 och får andra tankar då finns det annat man gärna unnar sig.
    En hotellhelg kanske och bara bli servad med allt vad det innebär, mår hjärnan bra så följer kroppen med.
    Så tänker jag.
    Förstår även att när kroppen mår bra så följer hjärnan med.
    Har det med åldern att göra?
    Farsan

    2013-08-20 | 08:06:59
  • Mia säger:

    Men käre far, du har ju precis fattat! :) Att unna sig en hotellhelg tycker jag låter väldigt bra! Helt sådär lagom lyxigt.
    Helt rätt - kropp och hjärna måste synka för att gå framåt. Det ska jag använda mig av och tänka så! Det lät sunt :) Säger som en klok man en gång lärt mig: Åldern är bara en siffra på ett papper, man är aldrig äldre eller för den delen yngre än vad man själv gör sig.

    Tack för supporten igår! Kramma mor från mig.

    2013-08-21 | 10:06:47
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se
  • Paulina säger:

    åh, vart är skorna köpta? sjukt snygga! :)

    Svar: Köpte dem på Inter Sport, men de finns i alla sportbutiker som säljer Nike :)
    MiaLouise

    2013-08-22 | 16:11:56
    Bloggadress: http://paulinaliljeqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här: