MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Dessa förbannade..

Kategori: Min vardag

...stolta svenskar till smygrasister som finns i detta land. Det är inte mer sällan än var-varannan dag som man ser någon form av glåpord på nätet och jag undrar - hur onormalt funtade är ni? Tycker gränsen är passerad för längesen när man kallar ett litet barn för "negerbarn" i negativa termer och sammanhang. Vad ger man för bild till sina egna barn när man själv beter sig som en idiot och menar på att vissa människor inte är värda lika mycket som alla andra, enbart för att de har en annan hudfärg, ursprung, tradition eller sexuell läggning? Jag säger bara det: Bli inte förvånade den dagen när antingen 1) Er egen unge kommer hem från dagis/skola och inte har några kompisar kvar för han/hon är taskig mot alla de andra, eller 2) När dagis/skola ringer och förklarar att ert barn inte sköter sig för det är elakt och slänger glåpord till de andra barnen, eller 3) Kommer hem med en blåtira för att ett annat barn som blir mobbat av Er unge fick nog. Ert barns svar på det hela? "Men - mamma och pappa säger också såna saker".
 
Nä. USCH och TVIFAN på er. Sluta vara så jävla stolta, börja beté er som folk och sluta dra alla över samma gräns så kanske ni får samma bemötande tillbaka, för ni har inte en susning om vad dessa invandrare har gått igenom i sina liv medan ni själva sitter hemma på gräddhyllan och tror att ni och er familj är så in i tusan perfeka. Jävla idioter.

Kommentarer

  • P säger:

    Skönt att du är igång och skönt att se hur min uppfostran har satt sig.
    Älskar dig som den underbara dotter du är och har blivit, stå på dig annars så gör någon annan det.

    Farsan.

    2013-06-17 | 16:05:49
  • Mia säger:

    Tack käre far! Jag blir så stolt över att jag haft så himla bra föräldrar som lärt mig hyfs och rätt värderingar :) Guldpäron är ni!

    2013-06-17 | 21:20:43
    Bloggadress: http://miaLouise.blogg.se
  • Ines säger:

    det var ju bra skriver det där Mia!
    och snygg ny design på bloggen:P
    you still have your trogna läsare:)

    Svar: Roligt att höra :)
    MiaLouise

    2013-06-19 | 07:59:48

Kommentera inlägget här: