MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Onsdagmorgon och jag har högstadiefeelings.

Kategori: Min vardag

Alldeles utanför jobbet stod en hel drös med 13-14-åringar och väntade på att de skulle traska iväg, troligtvis mot Lövhult, för en säkerligen skön dag utomhus. Jag kommer så väl ihåg de där dagarna, att man just då tyckte det var lite kallt, lite blåsigt, jobbigt osv., men samtidigt ändå en skön dag! Tjejerna uppdelade i två gäng - de coola och de lite mer lugna och blyga -,  grabbarna som kutar runt och slåss halva tiden och ropar "häftiga" saker till tjejerna den andra halvan av tiden och lärarna som förgäves står och försöker räkna in alla får. När jag såg alla tonåringar nu så ville jag att mitt gäng skulle stå precis där borta och vinka på mig, vi skulle ställa oss och tissla och tassla om "han där borta", om gårdagens träning, om vad man hade med sig i matsäcken och alla andra såna där saker som var viktiga för en då! Såna där lättsamma saker och bekymmer som knappt fanns. Jag längtar ibland tillbaka till den där tiden, när man bara var lill-vuxen fortfarande, handbollsträningarna var det allra bästa som fanns, man hängde med kompisar varje dag och tog livet med en klackspark.
 
 
-----------------
Nu är det höst - den presenterade sig väldigt snabbt prick den 1 september - och jag gillar det! Träden klär sig i fantasiskt orange skrudar, man får lov att vara inne på kvällarna i mörkret och tända massvismassvismassvis med ljus, man bakar lite extra, den där boken som legat och väntat på att bli läst öppnas äntligen, filtarna plockas fram och används flitigare, tunnare halsdukar på och frisk härlig luft som slår mot ansiktet när man öppnar dörren på morgonen, man rustar trädgården för kallare grader genom att rensa bort alla sommarblommor som inte klarat den första frosten, planterar lite lila ljung som lyser upp, dricker kaffe på altantrappan med en extra filt om axlarna och ekorren som bor i eken längst ner i trädgården var häromdagen och höll mig sällskap vid hasselträdet och kollade precis som jag hur det går för nötterna. Vi båda konstaterade att de behöver lite mer tid för att bli mogna. Suck, ja - jag älskar verkligen hösten! Det är nog min favoritårstid, om någon tvingar mig att välja.
 
Ta vara på dagen, vänner! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: