MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Min stund.

Kategori: Min vardag

Har kommit till jobbet och slagit ner ändan på en stol vid datorn. Datorn som jag alltid sitter vid varje morgon för att göra mina små sysslor innan arbetsdagen börjar: Kolla mailen, fb och några bloggar. Lite för att komma igång med hjärnkontoret :) Kanske en kopp kaffe också? Mmm, det måste jag nog hämta! :) Arbetsdagen börjar om 40 minuter och det är väldigt skönt att vara här såhär mycket tidigare faktiskt. Min egen stund på morgonen!

Imorgon är jag ledig och då ska jag försöka få gjort Ernst-sirap! Jag och min kära vän Viktoria har pratat om denna sirap sen förra sommaren och nu har jag tänkt göra detta, så det måste jag ta tag i. Den innehåller de små ljusgröna granskotten och då är ju verkligen tiden rätt NU. Jag känner att om jag väntar bara några dagar till kommer de vara på tok för stora så ikväll eller imorgon - DÅ ska jag göra det :)
Lägg ett lager granskott i en burk, på med ett lager skivad citron och socker. Sen samma procedur ett par gånger till! Förslut sedan burken och ställ den i ett soligt fönster. Så småningom kommer du få en sirap men enormt mycket c-vitamin att ha i ex. ditt te! :) Gott? I don't know. Nyttigt? Ja :P

Ivana: Jag vågar inte visa mig utan kläder nu för jag är så blek!

/Mia - Sarcasm-sign!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: