MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Ett avsked och ett välkomnande.

Kategori: Min vardag

I söndags flyttade vår lilla Skrållan. Jag la ut henne på Blocket förra veckan, för jag kände att jag var tvungen att ta tag i det. Hitta ett nytt boende till henne innan sommaren så att hon hinner vänja sig vid det nya hemmet innan värmen kommer så hon kan vara ute! Så nu bor hon på landet där det finns massa möss att jaga, en kattlucka så hon kan gå ut och in som hon vill (så snart hon vant sig!), hästar och snart tydligen också massa får och höns att spana in och vara nyfiken på samt en 10-månaders hund som hon kan leka med :D Det kändes verkligen jättehärligt när denna kvinnan ringde och berättade att hon var intresserad och när hon var här för att hämta Skrållan fick jag bekräftat att det skulle bli sååå bra :) Det märktes att hennes nya ägare är en riktig djurvän och trots allt Skrållan varit med om, att hon är väldigt skygg och försiktig och lite speciell så gjorde det ingenting, utan hon ska få bli en riktig katt och få vara den hon är! UNDERBART! Jag är så glad för hennes skull. Lilla skruttan som kom i oktober, i så otroligt dåligt skick, har utvecklats så himla mycket och nu får hon bo i en miljö som passar henne jättebra. Fantastiskt. Det känns i kroppen att man gjort en god gärning! ♥ Det gjorde givetvis ont i mitt lilla mamma-hjärta (jo, hon blev som min bebis) att säga hejdå och pussa på henne och hålla henne mot mitt bröst en sista gång, och när hon tryckte sin lilla nos mot min haka var det så nära att tårarna började rinna. Man säger att djur alltid förstår mer än vad man tror och i detta fallet var det säkerligen så, för det kändes som att hon visste vad som skulle hända och att det var hennes sätt att säga "Farväl och tack för allt." Lilla lilla Skrållan, ha det så bra och lycka till med livet. Du är en sån fin kattflicka och kommer bli den bästa gårdskatten! Världens bästa musjagare och trogna följeslagare. Tack för all kärlek du gav mig och att jag fick ge dig lika mycket tillbaka.

-------------

Istället säger jag HEJ till våren och trädgårdsarbete. Igår kände jag att jag måste ta tag i vårt land på framsidan - sagt och gjort. Jag tog fram skottkärra och verktyg så att jag kunde gräva upp allt. Gamla växter, massa vårlökar som växte huxflux och nåt fult konstgräs som jag redan tröttnat på. Jag vände upp och ner på hela landet och slängde alla stora rotklumpar och smårötter i säckar (fick ihop sammanlagt fyra stora säckar!). Bestämde mig även för att åka in till stan och köpa ny jord och lite nya växter som skulle passa bättre och fick ihop två rosa doftpioner, en smultronbuske (en buske som blir ca. 1-1,5 m hög med små söta vita blommor som doftar smultron!), 6 lavendelplantor och 4 små lila marktäckande blommor :) Kommer bli så sött när det väl börjar ta fart och blomma, dofta och lockar till sig fjärilar och små bin! Love it.

Idag ska jag ta tag i och gräva upp två gamla plantor på södersidan av huset och plantera vita doftpioner där istället, de växterna som är där nu blir så fula när de blommar! Stora tunga blommor som bara hänger. Huua! Vi ska även plantera 2 kaprifoler i krukor vid garageväggen sen och det ligger i samma stråk - eller vad man ska säga - som doftpionerna, och jag kan änsålänge bara drömma om hur gott det kommer dofta där i sommar. Längtar*

Dags att dra sig ut!
/Mia - komma i sitt livs form. Vad innebär det egentligen?


ps. Jag vill bli trädgårdsmästare. Det är nog min stora arbetsdröm. ds.


Från en rädd och ängslig kattunge till en mer njutande och avslappnad kattflicka! Lång väg kvar att gå, men oj vad mycket hon utvecklats den tiden hon varit hos oss. Sötnosen ♥
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: