MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Aktuellt.

Kategori: Min vardag

  I gästrummet har äntligen de gräsliga bajsbruna tapeterna försvunnit! Den väggen ser nu ut såhär istället. Randig med svaga och lättsamma pastellfärger. De övriga väggarna i rummet är vita. Nu kan jag gå in där utan att bli illamående :P haha.


 

Min orkidée blommar som aldrig förr! Och pelargonsticklingar har planterats. (på bilden fortfarande orörd) Det känns väldigt somrigt hemma!



 

Jag fick en bakbok av min fina mamma! Jättebra verkligen! Ska testa ett recept snart, muffins fyllda med marschmallows och chokladbitar! Mums. Och ja, promenader blir det mycket nuförtiden! Härligt!


    

I lilla sovrummet var det tidigare en skate-tapet på en vägg, taket var inte målat ordentligt (precis som i alla rum på ovanvåningen!?) och golvlisterna var omålade. Nu är alla väggar vita(re), likaså taket, listerna är målade och det fick bli en riktigt läcker fondvägg! Vad tycks?


  

Tulpaner plockade från vår egna trädgård och likaså den söta lilla rosa blomman! Kan väl inte bli bättre? (tror det är en hyacint som slagit ut?) Och den lilla igelkotten står troget på sin plats på trappan och hälsar alla Välkomna.


   


 

 

Här syns landet på framsidan. Pioner längst till höger, smultronbusken inne i hörnet och lavendel längst till vänster. I mitten funderar jag på att sätta ett gammalt vagnshjul och låta någon klätterväxt slingra sig runt det! Eller bara växa framför och dölja det lite halvt. Vad tror ni? Sista bilden är vår ena garagevägg. Här slingrade sig tjocka stammar och förstörde panelen så de åkte i somras. Vi ska sätta ny panel där nu i vår/sommar och lägga småsten istället för att ha ett land. Här ska krukorna med kaprifoler få stå!

 

Så fort körsbärsträdet står i blom kan jag verkligen se oss sitta där under med varsin kaffe, lite fika och bara njuta av livet, våren och värmen. Och ser ni; Gräslöken är redan jättegrön och jääättestor! 


  

  

Zac höll mig mer än gärna sällskap och flög runt som en idiot i trädgården, i jakt på nya äventyr. Klättra i träd, rulla sig i grus, klättra i landet och krafsa lite i mattes nyfixade land är verkligen helkul. (Gaarh!) Han är söt! :) Svårt att se, men såhär blev det under fönstrena på södersidan av huset. Häf finns två fönster och under varje hamnade de vita doftpionerna. Ska bli spännande att se dem växa! Sist men inte minst en bild på trädgårdsmästaren själv. Trött men ändå full av endorfiner efter trädgårdsarbetet :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: