MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Ledig dag; S.A.T.C. & Eget äppelmos.

Kategori: Min vardag

Det känns skönt att vara ledig :) (Konstigt?) Åt grötfrukost med Albin för att sen lägga mig i soffan för att kolla ytterligare en halv säsong av Sex and the city. Jag är helt FAST! Jag som aldrig gillat den där serien, men tyckt om filmerna, tänkte att jag väl måste ge det en chans. Lånade boxen av Carro och nu är jag igång :) Nu har jag sett halva fjärde säsongen så sen är det bara två kvar :( Kan de inte göra sex säsonger till? Hade varit nåt.
Jag har insett att varje avsnitt faktiskt har ganska mycket att säga och man kan känna igen sig i ganska så många av de olika situationerna som tjejerna försätter sig i. Igenkänningshumor - är inte det den bästa så säg. Sen finns det självklart situationer man känner igen sig i som inte är komiska utan snarare väcker tankar och funderingar kring livet, kärlek och vänner. Ganska bra att få sig en tankeställare ibland :)

Och nu, hör och häppna, har jag - Mia - gjort eget äppelmos! Tänkte att jag bara måste prova om det är svårt, lätt, gott, äckligt - ja, jag var tvungen att testa helt enkelt. Och så har jag i flera veckor längtat efter att få hälla upp nåt hemmakok i en fin glasburk (A) Moset blev absolut godkänt för att vara första gången - ska dock ha i liiite mindre socker nästa gång än vad receptet säger. Hur eller hur, jag är stolt! :)

-------------

Ikväll och imorgon ska jag och Albin ÄNTLIGEN ha lite egentid, bara vi två. Vet inte vilken helg som vi senast kunde umgås en hel dag, och göra saker tillsammans? Är osäker på om det går att räkna på en hand ens... Så, imorgon ska vi åka till tippen, fixa lite grejjer i stan, fixa grejjer här hemma och njuta av varandras sällskap :) Okej, tippen - hur kul är det? Men, vi gör i alla fall någonting ihop och det ser jag verkligen fram emot.

På söndag blir det att åka på loppis tillsammans med min fina vän Camile och lilla Elliot! :) Ska leta efter någon kista, kanske en skänk, gamla glasburkar att göra lyktor av och massa smått och gott. Vi får helt enkelt se vad loppisen har att bjuda på denna gång! Det kommer i vilket fall bli en mysig dag med fint sällskap :)

Ha en bra dag vänner!

/Mia - idol ikväll. Vem är eran favorit?


ps. För att vara en vinnare måste man ibland även erkänna sig själv besegrad. ds.


Kommentarer

  • Caroline säger:

    Kul att boxen kom till nytta, SATC är såå bra! :) Sen får du ju se båda filmerna igen efteråt sen så kanske du förstår ännu mer av själva innehållet och handlingen i dem när du vet grunden till allt :)

    2011-09-23 | 15:39:25
    Bloggadress: http://carolinejosefsson.webblogg.se/
  • Caroline säger:

    Kul att boxen kom till nytta, SATC är såå bra! :) Sen får du ju se båda filmerna igen efteråt sen så kanske du förstår ännu mer av själva innehållet och handlingen i dem när du vet grunden till allt :)

    2011-09-23 | 15:40:57
    Bloggadress: http://carolinejosefsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: