MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

En ny krabat i familjen.

Kategori: Min vardag

I lördags hade jag svårt för att sova - jag var SÅ exalterad inför loppisen igår! :) Solen sken, lagom med folk, både jag och Camile var på skojjar-humör, kaffet var gott och fynden fanns där :) Jag fick med mig ett nytt litet silverfat (som en liten bricka!), två större silverskedar, glasunderlägg till soffborden, en supersöt vit skål med små blommor på insidan, en gammal köttkvarn och en stol :) Se bilderna! 

-------------

Idag har jag varit i Huskvarna och hämtat en skänk/byrå som ska stå uppe i hallen :) Carro var så snäll och hängde med mig - är lite nojjig med att åka till främmande människor själv! Det är väl inte konstigt?
Möbeln är redan slipad och ska målas nu i eftermiddag eller ikväll om jag känner för det och hinner :) Ingen stress, ingen press!

Nu ska jag fortsätta att pyssla med mina grejjer :) Hörs snart igen! 

 Har ni köpt årets Rosa Band? :) I år finns det 6 olika mönster att välja på! Jättefina :)



/Mia - kul att man kan vara en inspiration till andra, både i verkligheten och i bloggvärlden :)


 Förvällt ytterligare lite svamp i veckan :) Gott!

 Plockat hasselnötter bakom jordkällaren :)


     

Söta glasunderlägg! :) Kvarnen står som en blandning av prydnad och bokstöd för mina olika kok- och bakböcker! Och skålen, söt som socker tycker jag.


           

Före - Efter. Jag är helnöjd! :) Tänk vad mycket det gör bara av att klä om sitsen! Love it. Och, äntligen fick jag en plats till min roskudde. ler* Målade även om det lilla emblemet längst upp. Gillade inte riktigt den bajsbruna färgen, så det fick bli svart.


     

Vår mysiga Zac! :) Så snäll och go! 


  Skänken/byrån är slipad. Lovar att lägga upp efterbild när den är klar och på plats! :)

Kommentarer

  • Camile Ademi säger:

    Hej vännen!! stolen blev riktigt snygg med det nya tyget! Vilken tur att du valde den:)) Jag älskar köttkvarnen på bänken, blev jätte bra där..>tycker att du ska lägga upp lite bilder på styleroom.se på erat hem:))))puss puss

    2011-09-26 | 17:45:19
  • Vera säger:

    Vad sjuttsingen..... har du nu skaffat katt igen? Jag vill ha ett kattfritt rum när jag kommer. :P

    Hoppas även på hemmagjord korv mald i köttkvarnen....... eller inte!

    2011-09-29 | 11:46:41
  • Anonym säger:

    Vera, jag lovar dig - det finns dörr att stänga till gästrummet, så du ska få vara ifred :) Har du uppblåsbar madrass med dig får vi nog ha stängt hela dagen så att den inte råkar få en klo i sig :P haha, ingen korv - deal! Vet ju att du inte gillar det, så det förstod jag ändå :P

    2011-09-29 | 13:02:03

Kommentera inlägget här: