MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Mörkret, dimma, färgerna.

Kategori: Min vardag

Nu är hösten verkligen här på riktigt, märker jag! Grannens stora lönn har blivit helt knallorange, dimman ligger tung på morgonen, de tunna vantarna är på, jackan börjar kännas lite kall och vinterjackan lockar verkligen där den fortfarande hänger inne i garderoben, det är mörkt när man går upp och mörkt när man kommer hem och - den där dumma höstdeppen närmar sig. Är det bara jag som får extremt konstiga humörsvängningar på hösten!? Ena stunden glad och den andra vill jag mest sitta ner och gråta en skvätt, tycka synd om mig själv och deppa en stund. För vad? Ingenting, egentligen. Mysko det där! En hyllning till våren och sommaren, skulle jag vilja säga.

-------------

Well, sitter på jobbet och väntar mest på att mina kollegor ska trilla in en efter en och därmed att arbetsdagen börjar. 7:e i raden för min del. En till imorgon sen har jag 3 dagars ledighet. HALLELUJAH! Märker i kropp och huvud att jag inte hänger med riktigt längre - inte så konstigt, tycker jag. Håller tummarna för att jag får soliga dagar så att jag kan vara ute i trädgården och gå på promenader :) (och att solen kanske gör att jag får på-bra-humör-dagar ? (A) ) Ska även ta mig ner till lilla servicebutiken för att hämta ut mina två böcker som kommit från Adlibris. En bok om lantlig inredning och en med Sommar med Ernst! :D Som jag letat efter en bok med Ernst, men inte hittat - och så äntligen! Gillar verkligen hans idéer och tips om inredning och matlagning, så kommer sitta klistrad över min nya bok :)

-------------

Hörde att de har poliskontroller med uppvisande av körkort samt alkoholkontroll på Sörängsvägen. Jag har hört att det kan ge utslag om du använt dig av Listerine en stund innan, bara för att det är så starkt. Kan det stämma!? Eller så har jag blivit grundlurad... Blir inte särskilt förvånad i så fall (A)

Dags att ta tag i dagen! Klockan 19.00 slutar jag och då har jag bara en arbetsdag kvar i ledet - wiihoo! :D


/Mia - 1 år på söndag, min älskade. Du gör mig så lycklig!


ps. I wish nothing but the best for you. ds.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: