MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Fina tankar.

Kategori: Min vardag

Sitter vid vårt stora matsalsbord, dricker mitt favorit te med gojibär som jag fått av Camile, det doftar nybakat bröd i hela huset och i bakgrunden går Adeles låt "Make you feel my love". Livet känns riktigt bra, måste jag medge! (Tar några djupa andetag - WOW vad gott det luktar) Känner just nu att jag inte skulle vilja byta denna stunden mot något annat. Känner mig lugn i hela kroppen och är sådär himla glad och lycklig över tillvaron :)

http://www.youtube.com/watch?v=LLoyNxjhTzc&ob=av2n Här har ni en liveversion av Adele!

"When the evening shadows and the stars appear
And there is no one there to dry your tears
I could hold you for a million years
to make you feel my love"

Åååh, jag blir kär i den låten! :) Den ger mig fjärilar i magen.
Den får mig även att längta efter Albin, vilket ger ännu mer fjärilar i magen. Tänk att man fortfarande kan känna den där härligt pirriga känslan, som inte riktigt går att sätta fingret på, men som får en att må så otroligt bra och som ger mängder med härliga kickar och positiv energi varje dag. Ja, kort sagt: Jag är hög på livet och kärlek! :)
Om mindre än två veckor har vi varit förlovade i ett år, så längtar tills dess då vi ska fira lite med att gå ut och äta, se någon bra bio och bara vara tillsammans och njuta :) Ett år redan! Tiden går fort, och vet ni vad? Jag kunde omöjligt varit lyckligare.

-------------------

I helgen var det dags för dop för charmprinsen Elliot, och samtidigt döptes han kusin Gabriel! :)
Jag vet egentligen inte riktigt varför, men varje gång jag kommer in i en kyrka får jag en känsla av välbehag i kroppen och det känns liksom - fint! Oavsett om det är en skolavslutning, ett bröllop, en begravning eller som i detta fall - ett dop - så är det alltid vackert och känns speciellt i kyrkan. Jag är absolut inte religiös och troende, men ibland undrar jag - är det något speciellt med kyrkan som gör att jag känner som jag gör?

Dopet var sött, precis som många andra dop. Prästen fick det tufft att hålla isär vilka som var föräldrar till rätt barn, vilka som hörde ihop osv. men det gick i lås till slut och båda barnen döptes :) Så duktiga små pojkar som inte fällde en enda tår när gubben i klänning hällde vatten på deras huvuden, utan den ena började skratta och den andra blev sömnig :P haha. Vet att jag ofta pratar om Elliot till mina nära och kära, men ja - när jag och Albin får barn vill jag att de ska bli precis lika härliga som han är! För vet ni vad - han är otrolig :)

Nu ska jag ta mig en macka (eller två!) av mitt bröd och njuta framför ett avsnitt (eller två här med!) av S.A.T.C. :) Det gäller att ta tillvara på dagarna man är ledig och göra sånt man vill göra :)

/Mia - bless you.


ps. Vad är en julgran gjord av?
A) Ben
B) Stål
C) Trä
D) Snus
Vad blir ditt svar?

Älskade sambo! :D .ds.


    

Receptet! Det är samma bröd som jag bakade för ett tag sen och lovade att lägga upp receptet på dagen efter. Well well, bättre sent än aldrig! Det står att man kan ha i torkad frukt men istället har jag i lingon och blåbär (Därav den läskiga lila färgen!) och grovhackad sötmandel och solrosfrön :) Man kan ju välja vad man vill, i princip! Eftersom jag heller aldrig har naturell yoghurt hemma tar jag filmjölk i brödet, och då typ 6 dl! Funkar riktigt bra. Och istället för 5 dl vetemjöl tar jag hälften av vete och hälften av graham! Bara för att få det lite grövre :) Och, ett tips som jag lärt mig i boken: Har du tillgång till en köksvåg, väg ingredienserna! Blir oftast bättre deg då :) Låter nog som att jag gjort om hela receptet inser jag nu, men det är en väldigt bra bas! Dessutom perfekt eftersom det inte ska jäsa utan veva bara ihop smeten, lägg i formar och in i ugnen direkt :) Smidigt! We like it. Tar max 15 minuter att fixa och sen en timma i ugnen. Perfekt en söndagsmorgon då man har lite extra tid!

    

Igårkväll drog jag fram gungstolen en bit och satte mig framför öppna spisen. Verkligen varmt och skönt! Perfekt ställe att läsa en bra bok på :) Lyktan fixade jag för ett par dagar sen. Tycks? :) Frågade Albin snällt om jag fick sno hans pengaburk och gjorde då om den, så nu står den i matsalsfönstret. Kände att den passar bäst i stilen antingen här eller i sovrummet och här fanns bäst plats :P Nöjd! Senare igårkväll, när vi satt bänkade till "Gustavsson 3 trappor" (heter det så?) blev det varsitt glas rosé :) En självklarhet - som de flesta borde veta - är att det blir mycket godare att dricka ur fina glas :) Som dessa, vilka jag fått "låna" av mamma! Lite retro och jag älskar dem. Hann även med att bläddra i BRÖD-boken för att lära mig ett och annat och inspireras. Åh vad jag älskar myskvälllar!

Ha det fint :)

Kommentarer

  • Vera säger:

    Jag vill också komma och mysa!! Herr Larsson försöker få ordning på sin kalender så vi snart kan komma. Din käre fader ringde i helgen och efterlyste oss. :) Så snart mia.... då tommer jag! (som Emil säger)

    Förresten..... blev det en ny frilla?

    2011-10-11 | 13:00:58
  • Mia säger:

    Åh vad bra det låter! :D :D Längtar efter er! Sover ni hos oss hela helgen då, hade ni tänkt!? :) haha, goa ungen Emil! "Hur många fiskar ser du? - En.. MÅNGA!" :)

    haha, blev ingen ny frilla nej. Jag har inte råd med sånt där :P Men snart, snart blir det nån förändring! Just nu är jag ljusbrun i längderna och råttgrå i botten. = TJUSIGT!

    2011-10-11 | 13:41:23
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se/
  • Vera säger:

    Råttgrå??? Ahaaa..... du vill se ut som mormor. haha :P

    2011-10-12 | 15:02:06
  • Mia säger:

    haha, VILL? Nähä du :P Behöver en tid hos frisören, och det illa kvickt :P

    2011-10-12 | 18:02:57
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se/
  • Ines säger:

    har också den Brödboken! och Muffins och Choklad i samma serie! så goda saker! jag har sagt det innan, men ja säger det igen, va fint ni har det hemma och vad duktig du är på inredning.. och jag älskar Ernst! :P

    och det skulle verkligen va kul att få komma och hälsa på dig, och se erat fina hus! Jag skriver B-uppsats i december och har inte många föreläsningar då.. så vi kanske skulle kunna ordna en dejt då, mitt i veckan eller ngt om du inte jobbar?! :) kram

    2011-10-17 | 15:11:54
    Bloggadress: http://inesalic.wordpress.com
  • Mia säger:

    Ines! Ska vi behöva slåss om Ernst? Har jag en rival? ;) haha. Han är grym! En dag ska jag bli som han, har jag bestämt :) (fast tror jag föredrar att gå i ett par skor!) Vad du är snäll, tack så mycket :) Så kul att få höra!



    Du bara MÅSTE komma hem till mig!! Så längesen vi träffades nu med, så jag tycker det är dags :) Jag är ledig minst en dag i veckan så vi ska nog allt lyckas få till en dejt! Jag skickar sms till dig så kan vi bestämma en dag :) (går inte att komma in på din blogg? därför jag skrev här :P )

    2011-10-17 | 17:48:20
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se/
  • Ines säger:

    du kan få honom! älskade vad han gjorde med Carl-Jans stora torp! men jag tänkte mer bli som Leila..hon som bakar du vet.. så du kan få inreda så jag kan bjuda på bullar och kakor sen:) hehe



    jag har inte uppdaterat min blogg på flera månader så jag tror den har stängts av:) hehe

    2011-10-18 | 10:29:24
    Bloggadress: http://inesalic.wordpress.com

Kommentera inlägget här: