MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Lite onsdagstankar.

Kategori: Min vardag

Morgonkaffe i muggen. Kollat på senaste avsnittet av "Ensam mamma söker" på play. "Efter tio" går i bakgrunden på tv:n. Frukosten nere. Den klassiska onsdagsritualen. Sitter i soffan och njuter av att starta dagen i min egen takt, i lugn och ro och med tid att fundera på saker och ting.

För er som kollat nyheterna och läst tidningar så har ni säkert sett och hört om förslaget att människor som begår brott under berusade former ska få lindrigare straff, p.g.a. att man då inte är i sina sinnes fulla bruk och inte riktigt vet vad man gör och då agerar på sätt man inte skulle göra om man var nykter. Jag undrar hur man tänker om man ens kommer med det förslaget!? Är denna människa så packad själv att denne inte vet vad den säger!? Det var nog det sjukaste jag hört på riktigt länge. "Men du, häv lite så kan du slå honom sen", "Ta en extra hutt innan du gör det där bankrånet", "Sup dig lite full innan du slår ihjäl din fru, då får du inte så många år i fängelset sen. Bra va!?" Jävla nötter. Hur ska de då göra med den man som körde ihjäl den lilla 2-åringen i somras? Han var ju onykter när han körde. Ska han få lindrigare straff då? Skulle inte förvåna mig ett dugg om nån annan nöt ger detta förslag snart. Jovisst, det är olagligt att köra bil alkoholpåverkad - men han var ju inte i sina sinnes fulla bruk så vi kan ju inte straffa honom för att han satte sig i bilen, för det var ju alkoholen som talade. Eller? Kyss mig nånstans. Ironiskt vore ju dock om alla dessa brottslingar missuppfattar det hela och super så mycket att de knappt kan stå på benen när de står där på banken med rånarluva på och sina soft airguns viftande åt alla håll. Nä, skärpning Sverige! Det handlar väl ändå om att landet ska gå framåt i utvecklingen?

Sen har jag en annan fundering. Jag läste i tidningen i veckan om att man hittat gamla skelettdelar och människotänder som enligt forskarna är ca. 45.000 år gamla, dvs ungefär samtidigt som neandertalarna fanns på jorden. Tror kristna inte på detta? För enligt dem har ju människan inte funnits så länge? Rätta mig om jag har fel. Egentligen är det samma sak med alla dinosaurieskelett man hittat genom tiderna. Menar de på fullaste allvar att det ska vara ett kasst skämt eller att någon lagt ner en enorm mängd med energi på att tillverka dessa skelett/kroppar och vill jävlas med världen? Jag har alltid undrar hur religiösa tänker, så snälla - kan någon upplysa mig vore jag tacksam.

----------------

I helgen hade vi finbesök här i Anneberg! Herr och Fru Larsson kom långväga för att umgås med oss en hel helg :D Kusin-med-respektive-middag, fikastunder, långpromenad, Tintin 3-D på bio, Jönssons Biffhus (haha), sovmorgon och massa tjöt hann vi med :) Och vet ni vad? Jag har fått en porslinskanin! :D Den står nu i porslinskaminen och ger lite extra värme tillsammans med alla ljusen! Perfekt :) Tusen tack för en bra helg, mina fina!

Ska försöka töja min kind så den blir lite fladdrig och sladdrig så det kan sluta skava från den där extremt påträngande och jobbiga visdomstanden. Hade du varit större och inte tillhört mig själv hade jag gett dig en rak höger.


/Mia - Träffa min absolut finaste Camile och absolut charmigaste Elliot lite senare ♥


ps. P1, din lille skit som tjuvstartar! Tror du jag vill också nu eller!? :D .ds.


Hoollaballoolaa!


Kommentarer

  • Ines säger:

    håller verkligen med dig, om hur sjuuuukt det är med att man ska få lindrigare straff om man är alkoholpåverkad. SJUUUUUKT.

    2012-03-03 | 22:54:31

Kommentera inlägget här: