MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Tomato, tomato...

Kategori: Min vardag

En liten fundering jag gärna vill ha svar på: Vad är det för skillnad på kvisttomater och tomater, mer än själva kvisten och priset? Och om det nu är samma sak, varför är tomater billigare än kvisttomater? Borde det inte vara tvärtom eftersom det är mer jobb att plocka bort tomaterna från kvisten än att låta dem hänga kvar?


-----------------

Idag skiner solen och jag är ledig. Ska strax bege mig ner på stan för att handla en snabbis innan det blir långpromenad med hunden :) Ska verkligen ta vara på vädret! Har man jobbat helg lyckas man inte göra det särskilt bra, så ja - så får det bli.

Kärlekens tunga, kärlekens tunga, kärlekens tunga.
/Mia - ser fram emot en stenhårt benpass på gymmet ikväll :)


ps. Positivitet. Jag älskar det! Vad skulle hända om man lämnade den efter? .ds.



 Jag måste vara stark.

Kommentarer

  • Vera säger:

    Kvisttomater får mogna långsammare på kvist och får därför mer smak. De andra plockas ofta gröna och får mogna under transporten. :)

    Kusin har svar på allt!!

    2011-03-22 | 10:53:31
  • Mia säger:

    Jaha det är så det ligger till :-) tror jag funderat på det i några år faktiskt, men aldrig frågat någon :-P Du är bra duktig du, Vera :-)

    2011-03-22 | 11:20:06
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se/
  • Vera säger:

    Bara fråga, jag har svar på allt! Jag jobbar ju på Turistbyrå!! ;)

    2011-03-23 | 14:31:28

Kommentera inlägget här: