MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Svårbeskrivligt.

Kategori: Min vardag

Det är nog inte många som förstår hur det känns.
Varje gång han är ute på två hjul och jag inte är med.
Jag känner mig maktlös.
Klumpen växer sig större och större i magen ju mer av alla sina mc-kläder han får på sig,
för då vet jag att han ska åka iväg snart.
Det känns som att klumpen fyller hela mig till slut och det värker i bröstet och ända upp i halsen.
Rädslan sprider sig som en löpeld genom kroppen och massa jobbiga tankar dyker upp.
Jag vill inte vara såhär rädd, men det är jag.
Jag vill inte känna mig såhär orolig, men det gör jag.
Jag är maktlös. Jag kan inte göra någonting.
Det enda jag vill är att vägen inte tar honom ifrån mig. För det är det jag är så livrädd för varje gång.
Att känna rädslan av att förlora sin andra hälft, sin högra hand, sin hjärtevän - det är hemskt.
Nej, det är nog inte många som förstår hur det känns.


/Mia - Tror.


Kommentarer

  • caroline säger:

    Jag förstår precis hur du känner dig. Men samtidigt så kör jag ju själv mc så på något sätt kan jag ändå vara lite lugnare än du kanske känner dig. Med tanke på att Albin har haft sån otur och har ramlat ett antal ggr förstår jag att du är orolig.



    Men jag tycker också att det är jobbigt när Martin ska ge sig iväg och sitter hellre bakom, för hemskt nog så tänker jag att "händer det något så då dör vi tillsammans..hemska tanke, men jag skulle inte klara mig ensam...

    2011-04-10 | 21:46:56
    Bloggadress: http://carolinejosefsson.webblogg.se/
  • P säger:

    Tror Albin har fyllt sin kvot vad gäller olyckor på MC, skulle vara mer orolig om han körde bil för då kan han ju bli påkörd bakifrån så sakta som han kör.

    Ja det är klart inte med våran bil.

    Dessa ord kanske inte lugnar dig, men det lugnar mig för jag är också orolig när han/ni är ute på riskokaren och gasar.

    Far



    2011-04-15 | 12:25:28

Kommentera inlägget här: