MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Gängbråk på Ingsbergssjön?

Kategori: Min vardag

Hej i snökaoset!
Galet vad mycket snö det kommit de senaste dagarna :O Kanske inte så konstigt med tanke på att det i princip snöat konstant i fyra dagar, eller nåt sånt... Vet inte riktigt om jag gillar vintern? Jag tror att sålänge jag får vara inne och slipper gå ut i snöyran så - fine :)

Men - detta "men" som alltid finns där, mer eller mindre, - eftersom man har hund så måste man ge sig ut... Drog på mig varma kläder, mina joggingskor och traskade iväg. Är ju egentligen så himla skönt när man väl kommer ut, men det känns som att man glömmer detta varje gång när man står där och ska försöka ta sig ut... I vilket fall, tog mig ett varv runt Ingsbergssjön - och herregud! Mitt på sjön, på isen, står alla svanar (de är ju typ 15-20 stycken nu!) i två olika "gäng" en bit ifrån varandra, gapar på varandra och sträcker på sig. Stod där och skrattade för mig själv en stund och bara väntade på att de skulle börja dra kniv eller pistoler och attackera varandra :P haha! Vilket syn, alltså!

Och som min fina Albin sa: "Vad skönt för dig att kunna gå ut och gå utan problem Babe, och slippa ha ont i benet." Alltså, jag tror inte ni förstår hur otroligt härligt det känns. En så enkel sak som att kunna ta en promenad! För några veckor sen var detta helt och hållet omöjligt för mig eftersom smärtan hela tiden malt sönder mig och benet har varit så stelt att jag inte kunnat röra mig särskilt bra. Jag trodde då att jag inte skulle kunna gå utan smärta på extremt länge till. Jag är så otroligt tacksam att detta inte var värre än vad det är, att smärtan i princip är borta helt och att jag faktiskt är frisk :) Jag har bara lite mer skelett i benet än alla andra och är lite "knöligare" ;) Har börjat träna ben nu igen, men det blir att ta det väldigt försiktigt med motstånd/vikter så att benet vänjer sig :) Tur jag har Albin som stöttar mig, hjälper mig och som även hejdar mig när jag ska ta det lugnare! :)

----------------

Well, om ni ursäktar så ska jag trippa iväg och börja fixa lite med lunchen nu. Enjoy your day!

/Mia - tre diamenter. du, jag och kärleken.


ps. "Varför måste man ta av sig byxorna hos tandläkaren?" haha. ds.

Kommentarer

  • P säger:

    Jag har svar på allt, "som vanligt".

    Tandläkaren vill väl bara kolla hur många hål du har.

    Mvh P

    2010-11-26 | 12:25:40
  • Mia säger:

    haha, ska säga det till den stackaren som är ägare av kommentaren! ;) Du ser honom annars på tv på reklam, men jämna mellanrum :P Vi ses imorn far!

    2010-11-26 | 17:51:39
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här: