MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Fredag = ledighet!

Kategori: Min vardag

Kan utan konstigheter erkänna att det är grymt skönt att vara ledig varje fredag, med tanke på att jag då får en långhelg med ledighet varannan vecka då jag inte jobbar helgen :) (fast ja - lite mer arbetstid och på det lite mer pengar skulle man inte tacka nej till^^ Hum.)

Idag kommer Albin hem på lunch igen! Det gillar jag :) Det är mysigt. Så slipper man vara ensam hela dagen också (A) Jag - min sällskapssjuke galning - klarar ju inte det :P Men, som jag sagt så många gånger tidigare: Jag anser inte att det är något fel med det. Varför skulle det?

-----------------

I tisdags körde jag mitt första benpass på tre månader! :D Med tanke på att jag inte ens kunnat ta promenader under dessa månader så är mina ben riktigt svaga just nu, och de har i princip försvunnit känns det som... Lyckades hålla mig lugn med vikterna och körde efter min nuvarande förmåga :) Kändes toppen! På onsdagen tog jag även ett tiominuters pass på löpbandet. Inte många minuter, men det är vad mitt ben och min kondition klarar av just nu. Jag tar allt pö om pö och väntar med tålamod (för en gångs skull) tills allt blir bra :) Two thumbs up!

Tänk vad musklerna försvinner snabbt, egentligen. På endast tre månader har jag knappt någon styrka kvar alls, känns det som. Bara att cykla till jobbet är en utmaning! :O Tänk då dessa människor som aldrig rör på sig. Som aldrig ens tar promenader. Jag har kommit på att detta verkligen gör så otroligt mycket, med tanke på att jag haft träningsuppehåll så länge innan jag började gymma nu igen i september, men ändå alltid varit ute och gått varje dag. Mina ben har aldrig varit såhär svaga! Om man då i princip aldrig tar promenader och rör på sig på något sätt - man måste ha väldigt lite kraft? Bara en liten fundering. (Som i dagens samhälle är så extremt viktig.)

-----------------

Dags att göra lite nytta. De nytvättade kläderna har väntat på att vikas i tre dagar nu. Ajjsing!
Ikväll blir det fredagsmyyyys. Me liky :) Det finns verkligen ingenting som går upp emot helgerna! Jag älskar verkligen vardagslivet, att man har sina rutiner och att man delar dem tillsammans - men helgen. Då blir det en helt annan stämning, man kan hitta på mer saker som man inte hinner på vardagarna och man är mer avslappnad. Kvalitetstiden blir på ett annat plan! Att ha helgerna och utnyttja dem på rätt sätt, det är nog en av de många grejjer som ger mitt liv en mening.

/Mia - öööh?


ps. ibland förstår jag mig inte på mitt humör. Eller, gör jag det? .ds.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: