MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Det är onsdag...

Kategori: Min vardag

...och det innebär ledig dag för min del :) Visst är det riktigt skönt att vara ledig mitt i veckan - men vad tusan ska man hitta på hela dagen? :O Nu när vår tv är inne på reparation dessutom kan jag ju inte slöligga i soffan och kolla på alla serier som går om dagarna :P (Me liky!) Det får bli en nyttig dag idag kanske? Städa lite, fixa hundens päls, shoppa på apoteket, fixa nytt busskort, läsa en bok och bara va? Njaaaa, vet i katten ;) haha. Får se, får se!

Igår valde jag att komma igång lite med träningen igen efter lite mer än en veckas paus. Kändes bra! :) Är lite lagom mör i kroppen idag och jag älskar den känslan verkligen! Att kroppen har gjort någon nytta, varit igång och att man kämpat - verkligen skönt :) Kan fortfarande inte köra något annat än överkroppsträning, men det känns iaf bättre än inget alls. Ser fram emot att träna ben sen och vara ute och springa, när mitt ben väl blir bra :) Saknar att springa och att ta ut sig fullständigt, känna att pulsen är uppe i max och att det kittlas i benen pga utmattning! Härlig känsla :D (am I crazy?)

---------------

Just nu längtar jag till julen. Inte all stress med julklappar hit och dit, utan just känslan. Glöggmys, lussekatter, pepparkaksbak, pynta, stämningen, gå på stan och höra julmusik spelas i någon av affärerna, att man är tillsammans med nära&kära och såklart - allt godis (A) Jag gillar julen :) Och tänk i år - första julen med min man! :D Åh så härligt det ska bli! LÄNGTAR <3 Kommer lätt bli den bästa julen någonsin, det lovar jag. Ska förresten sätta upp en mistel här hemma tror jag, så att jag får ännu fler pussar än vanligt (A) Smart va? hih. Ps. Jag kan aldrig få nog av att säga hur glad och lycklig han gör mig! :) Magiskt.

---------------

Hum, satt precis och läste en kändisblogg och jag undrar - blir man så himla mycket lyckligare av en massa pengar, egentligen? Jag skulle inte tacka nej till en liten summa just för att få det där boendet man drömmer om, men allt överflöd? Jag vet inte riktigt... Måste kännas bättre att kämpa lite för pengarna varje månad, bli glad när man ser att kontot vuxit lite den 25:e och lära sig vikten av att prioritera vissa saker? Fast ja, vad vet jag - jag har ju aldrig suttit i den där stora pengasitsen, direkt... :P Back to reality.


/Mia - muskelberget numero 1 ! ;) haha.


ps. Han är väldigt söt, min Albin. ds.



Ååh! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: