MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Vi är i mål.

Kategori: Min vardag

Tänk er, klassen. Vi har redan gjort klart vårt år tillsammans på Ädelfors folkhögskola. Redan!? Som vi så många gånger sagt: Var har tiden tagit vägen? Det har vissa stunder känts som att året susat iväg och att vi knappt vetat vart det tagit vägen eller vad vi gjort. Men, om vi funderar: Har det verkligen gått så fort? Vi har ju hunnit med så otroligt mycket tillsammans. Vi har arrangerat kick-off för SAPA, tränat ihjäl oss under vår vecka som kallades "Ve(-ä)rktygslådan" där vi bl.a. red rätt ut i skogen, grillade över öppen eld, testade på olika träningspass och dansade rumpan av oss till afrikanska rytmer. Vi har även hunnit med att göra massvis med grupparbeten, startat egna "företag" där vi skrev offerter, planerat en otroligt lyckad kick-off för våra nya friskvårdspedagoger och mycketmycket mer. Absolut inte minst skrattat så otroligt mycket, både med och åt varandra! Vad jag vet har jag nog aldrig skrattat så mycket under ett år... Ni är verkligen härliga!

Framförallt har vi lärt känna nya människor, hittat nya vänner - vissa för livet - och skaffat oss mängder av erfarenheter vi mer eller mindre alltid kommer ha nytta av och som alltid kommer finnas i vårt bagage om vi behöver plocka fram dem. Tänk er vad vi utvecklats sen första dagen i höstas! Inte bara att vi lärt oss både fakta och hur man använder det praktiskt, utan även så himla mycket om andra människor. Varför vissa reagerar som de gör i vissa situationer och även hur vi själva reagerar. Mer förståelse helt enkelt. Snacka om att vi haft en riktigt spännande resa tillsammans! Jag vet att utan er hade året verkligen inte blivit så fantastiskt som det varit och utan er hade jag inte varit den person jag är idag.

Jag måste erkänna att jag blir aningen gråtmild nu när jag sitter här och skriver. Jag vill ge er allihopa det största av alla TACK, varsin slängpuss och mängder med lycka till inför er framtid. Vart ni än styr er färd hoppas jag att den blir spännande!

Ännu en gång, tusen tack. Jag kommer verkligen sakna er! Ni kommer alltid finnas hos mig, FP 09-10.

/Mia - jag fick nyss ett sms som fick mig att fälla en tår. Tack Viktoria :)


 Mina fina :)

 Frisörerna ;)

 FP 09-10 !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: