MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Hemma efter vår lilla tripp :)

Kategori: Min vardag

Klockan börjar flyga iväg, maten är nere och båda är lite trötta. Ett par dagar i Gbg var verkligen hur underbart och härligt som helst :) Kändes som att vi behövde den minisemestern, just för att komma bort från stan lite för att bara ha det bra och ta det lugnt. Snacka om kvalitetstid :) I måndags åkte vi ut en sväng till skärgården, till farbror J och faster J för att hälsa på.  Min favoritmat serverades, vilket absolut var välkommet. (TACK :D) Blev några timmarns trevligt prat och skratt innan vi begav oss tillbaka in till stan för att leta rätt på vårt hotell :P Småstadsbor som vi är körde vi självklart helt fel till en början i den betydligt större staden, men med mitt otroliga lokalsinne (host? ;) ) kom vi rätt :) Lättnad!

Gårdagen? Heldag på Nordstan för shopping, runtkikande, shopping igen, skoletande, shortletande och lite mys förstås. Mumma :D Vem kunde tro att jag slutligen och äntligen skulle hitta en jeansshorta på Kappahl, av alla j*kla affärer? :P Se där ja!
Vid dagens slut var både fötter och huvud trötta - vilket inte alls kändes konstigt - så lite bastubadande, baguetter, godis och brämhults hallonjuice var välförtjänt!

Denna dag spenderades ett par timmar på Universeum där vi skrek till av rädsla pga håriga spindlar, hoppade till av hajar som simmade mot oss och skrattade åt charmiga apor som satte sig bredvid oss :)
Och ja. På hemvägen kunde vi inte hålla oss tills imorn, utan vi svängde in lite snabbt på IKEA för att införskaffa våra två första gemensamma möbler :D wiie. Kommer bli så grymt bra! Imorn väntar resten :) Jösses, vad jag är lycklig! Obeskrivligt :)

Tusentusentusen tack för mysiga dagar i Gbg, min skatt! Du är bäst :)

-------------

På måndag börjar skolan igen. Jag ser fram emot det, då jag får träffa alla klassisar igen, men ja. Tidiga mornar har aldrig varit min grej :/ En wake-up-light hade absolut inte varit fel! (sån där väckarklocka som börjar lysa skarpare och skarpare, precis som en soluppgång, ni vet!)
Nåt jag verkligen borde göra nu också är att ta upp träningen igen. Vet inte hur många gånger jag sagt det och det känns lika förjävligt varje gång jag kommer på mig själv med att skita i det (vilket händer varje dag) så jo - det är fan dags! Vad har det tagit åt mig? Jag älskar ju att träna egentligen. Det kanske är P1s sällskap som fattas? Jag tror det. P1, vad sägs: På måndag börjar vi Detoxen + lite sakta, men säkert, med träningen igen? :) Och du, en sak till: Snart kommer du hem! :D SOM jag längtar. Håller tummarna för att flygplanet kan gå som det ska!

Dags för dusch och tv-mys. Ladda batterierna inför heldag i möbelaffärer imorn :)
Hejsvejs, gnus och gnejs.


/Mia - jag hade inte tackat nej till hotellfrukost varje dag (A)


ps. jag är en turgumma med stark dragningskraft. ds.


    

    <-- Skön snubbe! ;P

Kommentarer

  • P1 säger:

    Låter riktigt lockande. Känner att vi borde ta tag i det här nu - och Detox - Jepp! Jag ställer! :) Synd att det är så jäkla kallt hemma, annars skulle långa, raska promenader vara toppen ! :) Vi får diskutera mer om det där nästa vecka :D ps: miss you to.

    2010-01-08 | 03:06:19
    Bloggadress: http://paulinaskold.blogg.se/
  • Ines säger:

    och vilken planet kommer du ifrån? SHORTA?!!!!!

    SKJORTA STAVAS DET PÅ SVENSKA IAF!!!! :)

    2010-01-24 | 12:03:34
  • Ines säger:

    och vilken planet kommer du ifrån?!! SHORTA?!!!!

    SKJORTA STAVAS DET PÅ SVENSKA IAF!!!! :)

    2010-01-24 | 12:05:47

Kommentera inlägget här: