MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Trött, fnittrig och sugen på te.

Kategori: Min vardag

Te-vattnet är dock strax klart så väntan är baskemig inte lång :D Gillar't.

Precis hemkommen från skolan. Inte hunnit mer än boka tvättid, kolla genom posten lite snabbt och fixa - just det - mitt kära tevatten, innan jag satte mig här för att skriva lite :) Fått smak för det igen, maybe?

Det har varit en ganska seg dag idag, tyvärr. Vi har dock haft intressanta diskussioner på lektionerna och även intressanta diskussioner på lunchen då vi bl.a. kom in på om hur det är att föda barn. (vi som pratade är inga mödrar än och kan ju bara gissa, men ändå ;) ) Jag konstaterade i vilket fall att jag är "livrädd" för det, så inom de kommande åren får de gärna komma på nåt medel som tar bort det mesta av smärtan och dylikt så att jag kan vara lugn ;) haha. (Kidding!)

-------------

Det har också varit mycket snack om lägenheten idag, tycker jag. Det har kommit lite frågor om hur vi kommit iordning, om vi trivs och dyl., och jag vet att jag ett par gånger fick lite gåshud och lyckorus bara av att tänka på det :) Själva lägenheten som är så himla fin&fräsch, hur bra vi fått ordning på allt och löst småproblem som dykt upp och givetvis - att jag faktiskt bor här med min man. Tänka sig! Hade jag aldrig kunnat gissa för någon månad sen. Ofattbart! (jag har fortfarande inte fattat det än, kära du (A) ) Och bara nu när jag sitter här och skriver om det känner jag hur glädjen sprider sig ännu mer inom mig, fingrarna börjar löpa fortare över tangenterna pga. min stora iver och leendet breder ut sig på sin plats i ansiktet. Jag tror att mina smilmuskler kommer vara riktigt stora&biffiga om ett tag, för så som jag ler hela tiden så tränas de ju jämt. Undrar om det kommer vara snyggt? ;) haha. Men ja, allt detta. Det måste väl ändå tyda på att man hittat och gjort helt rätt? Det är jag bombsäker på iaf :)

Ikväll är det dags att plocka undan precis allt som inte ska vara framme längre. Färgburken och de oanvända penslarna på fönsterbrädet, de tre kartongerna som står halvt uppackade, verktygen som hamnat fel och kastrullerna som måste gallras. Sen så! :) Dessa småsaker kan göra mig nipprig, så det är dags idag. Det bestämde vi igår. Eller ja, det med kastrullerna iaf - resten bestämde jag på egen hand idag (A) Tummen upp! :D

Dags för en liten tripp in till tv:n och soffan. Och jodå - mitt gröna citronte smakar ljuvligt gott :)

/Mia - du är så yeah, yeah, wow, wow.


ps. du värmer mitt hjärta. ds.

----------------------------------------------------------

Min och pappas humor! :D :

Katt åt batteri, gjorde volt.
Katt åt stol, satt i halsen.
Katt åt ren, fick skav.
Katt åt bogserlina, drog från stan.
Katt blev fast i bastu, fick ång-est.
Katt åt hink, och spann.
Katt åt bomb, blev smällfet.
Katt åt upp Fnatte, fick klåda.
Katt åt spunnet socker, fick vadd i magen.
Katt åt spö, fick stryk.
Katt deltog i fisketävling, torskade.
Katt köpte sex, började hurra med utländsk brytning. ("Hora, hora"). Långsökt, jag VET :D
Katt tog lim, hamnade i klistret.
Katt hamnade i stekpanna, började fräsa.

Det måste tilläggas att många av dessa är hemmasnickrade av oss :P Nöjd.

Kommentarer

  • Farsan säger:

    Det finns tandpetare även mot förlossningssmärtor lite större bara.

    Annars så har dom ju den härliga lustgasen, det blir som man är nykär i hela kroppen.

    Smärtan vägs upp av resultatet (har jag "hört")

    Farsan.

    2010-02-04 | 22:39:22
  • Farsan säger:

    Kom på en ny.

    Katt rev hus, blev ras-katt



    en till

    katt tappade godis i lervälling.

    och började sörja,



    en till

    katt trillade i toastolen

    blev skitsur.

    den blev bra.

    Farsan



    2010-02-04 | 22:50:13
  • Emma säger:

    haha, ja dör av skratt.. katt blev fast i bastu, fick ång-est! :D :D

    2010-02-12 | 15:30:06
  • Mia säger:

    haha, HEJA dig Emma :D Bra att du har lika knasig och låg humor som jag :)

    2010-02-12 | 15:31:49
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här: