MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Halva jobb- och skolveckan har passerat.

Kategori: Min vardag

... och jag är fortfarande hemma och är halvkrasslig, men - imorn ska jag till skolan igen tror jag :) Kan vara ganska skönt att komma dit igen så kanske man blir bättre. Komma igång liksom! Synd att min stackars man gått och blivit smittad av mig nu bara, så förmodligen är det hans tur att vara hemma ett par dagar :/

Jag sitter här vid datorn med mitt pepparmintste, musik på lite lagom hög volym (Dr Alban spelas just nu,, haha!) och en hjärna som funderar lite. Vi har pratat i skolan om att man inte kan känna fel, och jag tror faktiskt stenhårt på det. Om någon säger något kan man ju inte säga "Men så ska du inte känna" eller "Så behöver du inte känna". Men hallå? Personen gör förmodligen det och då är det bara att lyssna och stötta. Man kanske inte alltid kan förstå att personen känner så, och det är en helt annan femma, men att i princip säga att personen känner fel och inte ska göra det är inte alls enligt spelets regler. Detta tror jag att alla människor i världen skulle behöva lära sig och fundera över, för då tror jag att vårt jordklot skulle vara lite snällare. Bara en tanke...


/Mia - kanelbullar är gott (A)

ps. for your eyes only. ds.


 Ours.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: