MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Tuesday.

Kategori: Min vardag

En ganska bra tisdag, faktiskt. Förmiddagen spenderade jag tillsammans med en ledig Albin genom att ta sovmorgon, äta mys-frukost (vilket för oss innebär nybakta frallor från ica och söt yoghurt :D ), vi gick en långrunda med Pax och så lyckades vi hinna tvätta hans hojj också :) Allt detta + att käka mat gjorde att jag blev "aningen" försenad till min kära vän P1 (med närmare bestämt med 50 minuter :/) men det var inga hard feelings där inte :) Så bra, så bra! :)

Har precis städat lägenheten en gnutta och även hunnit gå en liten sväng med Pax. Reten av eftermiddagen och kvällen spenderas hemma i min ensamhet. Jag vet, det låter extremt bittert! :P Det är inte alls min mening faktiskt. Vet dock inte vad jag ska hitta på ikväll? Spenderade ju även söndagkvällen ensam hemma så nu är mina "hitta-på-idéer" slut :P Kan hålla med om att jag är extremt dålig på att vara ensam - med andra ord väldigt sällskapssjuk. Men - jag tycker inte det är något dåligt, har jag kommit fram till. Det är väl inget fel med att vara beroende av människor? Egen-tid i all ära, men det räcker väl med någon minut i veckan för jösse namn? Alla är vi olika och tur är väl det! :) Förr ansåg jag att jag borde öva på ensam-tid (hur fånigt det nu inte låter, egentligen?) men jag har kommit fram till att jag baske mig får vara precis hur sällskapssjuk jag vill :P HA!
Får nog bli duntäcke, någon film, äppeljuice och en massa popcorn i soffan denna kväll! :) (Vilken briljant idé ! )

Just nu längtar jag mest till helgen, dock. Ska försöka se till att jag och mannen hittar på nåt extra mysigt och nice'igt :) Väldigtväldigt många helger sen som vi var helt ensamma och bara tog hand om varandra! Så ja, det längtar jag efter. Det får bli nåt speciellt i helgen, tycker jag. Vad, återstår att se! Spääännandeeee :D Oh la la.

-------------

Funderade lite innan medan jag var ute med hunden. Varför uppfostrar folk sina hundar till kamphundar? Varför utsätta sin stackars hund, som inte vet bättre som valp, för detta hemska påhitt? Det är inte konstigt att vissa hundraser idag ses som farliga och sådana man ska akta sig för. Jag gör det själv också ganska ofta, eftersom jag inte vet ifall just den hunden är farlig eller inte. Men - varför pracka på sin lilla valp massa med dumheter som i slutändan bara kommer göra att andra människor och framförallt hunden själv far illa? Det är en sjuk och pinsam värld vi lever i...


/Mia - Tack för en liten härlig prat- och umgängesstund innan, sis. Krya på dig nu, och glöm inte att sträcka lite på ryggen ;)



ps. Det finns många som säger att ingenting varar för evigt, så vad gör i sådana fall kärleken till ett undantag? Jo, Du, mitt hjärta ♥  .ds.




 
För övrigt så saknar jag den här lille skrutten ganska så ofta nuförtiden... Charlie! :) Världens sötaste kissekatt.

Kommentarer

  • Sis säger:

    Jag stäcker på mig ;) Blir bara längre och längre :P

    2010-08-04 | 11:43:28
  • Caroline säger:

    Jo, jag får väl ta tag i bloggandet snart när jag hinner/får inspiration. Det där med egentid har jag precis samma problem med. Klarar mig inte alls länge ensam, även om jag skulle behöva "öva" på det som du säger, och det är säkert nyttigt att vara ensam för att man ska uppskatta sällskap. Men är man van att alltid ha någon omkring sig så är det inte lätt att vara själv. Vi får öva tillsammans ;)

    2010-08-07 | 14:31:42
    Bloggadress: http://carolinejosefsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: