MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Temys.

Kategori: Min vardag

Det är tisdagkväll. Jag har avklarat ännu en härlig dag på jobbet och har nu intagit soffan hemma :) Dricker det goda, gröna teét "kustfägring", har ett par mackor klara och väntar på att "Fångarna på fortet" ska börja. Egentligen hade jag hellre suttit i min stora, härliga gungstol med fårskinnspläden men då ser jag ju inte tv:n :P Gotta choose!

För er som ännu inte hört, så går det verkligen jättebra på nya arbetet! Jag stormtrivs redan och känner att jag hamnat rätt. Det är verkligen massvis med grejjer att ta in och jag lär mig mycket nya saker varje dag :) Jag är även upptäckt att den tjänsten jag ska ha innebär ett helt lass med ansvar, men jag gillar det faktiskt! Till en början undrade jag hur jag - lilla jag - skulle klara av allt det här med papper hit, papper dit, datorprogram, ordrar osv. osv. MEN - jag har lyckats lära mig väldigt mycket redan efter en vecka :) Känner mig lycklig och det känns som att jag liksom.. "är någon", eller vad man ska kalla det! Verkligen skönt med ett jobb att gå till varje dag, där man trivs! Nu är jag fulländad :) (bara några små saker som fattas ;) hihi)
Och att jag även tagit som vana att trampa cykel fram och tillbaka från jobbet känns verkligen som en toppengrej! Jag piggnar till på morgonen + att jag får lite motion :) Tummen upp! Att vädret imorse dessutom var helt underbart med solen och ändå ett sting av bitande kyla gjorde att jag inte kunde göra annat än att le :)

------------

Imorgon är jag ledig, precis som alla andra onsdagar samt fredagar, så jag ska ta en skön sovmorgon, äta god & stor frukost samt försöka ta en morgoncykeltur med Pax :) Försöka få med Albin också, vilket nog inte är så svårt! (A) Senare ska jag äntligen få träffa Camile igen! Wiie. Det var verkligen längesen, så det är dags nu :) Ser jag verkligen fram emot! För att inte tala om helgen i september-oktober någon gång då hon, jag och våra sambos ska åka ner till Hovmantorp för att hälsa på hemma hos Viktoria och Martin, i deras nya hus! Ååh, så roligt :D

Nu har fortet börjat. Dags att njuta av mackorna och även att dra upp filten lite extra. Vad jag älskar kvällsmys! :) Snart kommer min man hem också. Då kan det inte bli bättre (A) He's the one!


/Mia på Mio


ps. hösten. vad den är underbar! ds.


  Alltid.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Åhh, kustfägring är mitt favoritte :D

    Hoppas allt är bra med dig, det verkar så iaf :)

    Kram

    2010-09-10 | 14:22:18
  • Mia säger:

    Jaså? Det är ju så himla gott! :)

    Självklart, allt är verkligen kanon. Det flyter på precis åt det hållet jag vill, kan man säga :) Hoppas allt är bra med dig också!

    Kramkram

    2010-09-10 | 14:51:01
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se/
  • ing-marie säger:

    Åh, vad härligt att du mår så bra! Och att du trivs på jobbet! du kan verkligen konsten att njuta av vardagen och det enkla, och lyxiga, i livet! fortsätt med det! Allt är bra med mig också! Kram/Ing-Marie

    2010-09-14 | 07:54:35

Kommentera inlägget här: