MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Mitt i veckan.

Kategori: Min vardag

Ja, det är onsdag. Jag och Albin har även idag varit på äventyr inne i Eksjö - jobbigt att behöva vara stammis i en stad man inte gillar :P haha. Har precis satt mig i min kära, sköna, stora, svarta och älskade gungstol! Den är verkligen mysig. Den har stått nere i förrådet sen vi flyttade hit men häromdagen kom vi på att den kanske skulle göra sig bra i ett hörn och ja - nu står den här :) Lilla läshörnan, kan man kalla den.

Är ensam hemma ikväll eftersom Albin bestämde sig för att åka och kolla på bankörning med en kompis. Båda två har brutna ben i kroppen så ingen av dem kan köra, så antar att de försöker stilla sina abstinens efter hojjkörning med att kolla på istället :P Så ja, ikväll är det jag och hunden hemma. Vad kan man hitta på egentligen? Dricka litervis med te, äta mammas goda kakor som hon gett oss och kolla på tv? Tja, känns ganska lagom faktiskt :P Har ju inte gjort det så mycket i veckan annars. host*

--------------

När jag var ute med Pax innan gick jag och tänkte lite på det här med samboliv. Vilken bra grej, alltså! Jag var alltid avundsjuk på mina vänner innan, som levde just detta liv och som alltid hade någon där hemma som väntade på dem. Jag trodde inte att detta låg nära mig alls utan att det väntade en längre framtid innan jag skulle få chansen. Himla tur jag hade fel, tycker jag ;) I vilket fall: Ibland kändes det som att de som hade sambolivet inte riktigt förstod hur himla bra de hade det och vissa dagar blev jag frustrerad och undrade hur dessa människor kunde ta det med en klackspark utan att reflektera över det och visa sin glädje? Sambolivet och allt som hör därtill är utan tvekan det bästa som har hänt mig. Man har något som man verkligen delar och har gemensamt, man har alltid någon som finns där och alla små enkla saker som att laga mat, städa etc. blir så mycket lättare och roligare när man får dela dem med någon som man håller kär. Efter lite mer än ett halvår som sambo blir jag fortfarande småpirrig när jag hör att min man smäller igen dörren till cykelförrådet efter en dag på jobbet och är påväg in och jag känner att jag blir glad i hela kroppen när hans nyckel sätts i låset. Man ger varandra en liten puss och ett glatt "välkommen-hem-léende." Alla smågrejjer på vardagarna som så många tar för givna - klura på dem en stund och inse vad du har och se till att le och njuta av dem! - för det gör jag :)


/Mia - blåttblåttblått.


ps. jag längtar efter promenader bland höstens alla fina färger. Med dig vid min sida. ds.


 

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Håller med dig till 100 % med ditt tänkande om samboliv! Det är helt enkelt underbart! Jag skulle inte klara mig själv alls länge, du vet hur det är med sällskapsjukan som vi lider av båda två.. tss. :)

    2010-08-28 | 20:42:20
    Bloggadress: http://carolinejosefsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: