MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

"Lagom"

Kategori: Min vardag

Tycker detta ord är lite lustigt. Tydligen är det bara vi svenskar som använder det? Men egentligen - varför? Betyder inte "lagom" samma sak som "perfekt"? Lagom med kethup på mina makaroner är ju faktiskt perfekt med kethup? För, "perfekt" är väl ett precis lika individuellt ord som "lagom"? Perfekt eller lagom för mig behöver ju inte vara perfekt och lagom för dig? Eller?

------------------

Idag har jag haft en bra dag :) Sov lite för länge i morse och kände först att jag sabbat min start på dagen. Varför gick jag inte upp vid halv nio när jag faktiskt var pigg? :O Dumtdumt. Snabbade mig i vilket fall ut en runda med Pax för att sen komma hem och laga mat till mannen, då han kom hem på lunch. Alltid mysigt :)
Åkte sen ner till stan för att umgås med Tess :) Fika, (supergott te på Thimons! :D) en promenad runt om i stan för att kika i affärer och sen drog jag iväg för att prata med chefen på det stället jag sökt jobb :) Hon lät positiv vilket jag gillar! Vill verkligen jobba där. Skulle passa mig så perfekt! Varierade sysslor, med huvudinriktning på sånt jag tycker är jätteroligt, och även en del ansvar, vilket jag tycker om. Känns skönt att "vara någon" liksom och att få förtroende :) Håll era tummar, folket!

Har även hunnit med en rask promenad runt Träsländan med hunden nu på eftermiddagen :) Så otroligt skönt att röra på sig! Ska köra lite fys här hemma om en stund med, så är träningen komplett sen ;) (nästan iaf!) Saknar verkligen fast träningsprogram. Så fort jag får pengar ska jag köpa mig ett gymkort. Hallelujah :D 


Dags att dra sig. Ciao, kära läsare!
/Mia - som sagt: Håll tummarna, snälla!


ps. my sweet and only love. ds.


Sugen på ett par gamla godingar? Here you go!

     

Kommentarer

  • Malin säger:

    Jag tycker inte om ordet "lagom" men ändå är det såå lätt att använda just det ordet...

    Jag håller verkligen tummarna för dig gumman!!

    Kram!

    2010-08-02 | 18:45:13
  • Caroline säger:

    Jag håller tummarna! :)

    2010-08-02 | 19:01:56
    Bloggadress: http://carolinejosefsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: