MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

"Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen"

Kategori: Min vardag

Så heter Lars Winnerbäcks nya album vilket jag i skrivande stund sitter och lyssnar in mig på :) För - i sommar blir det förmodligen konstert! Wiie. Underbart mysigt det :)

-------------

Jag har en liten fundering. Att skriva blogg ska ju innebära att man kan skriva av sig om sina känslor, tankar, sitt liv och dyl., som en dagbok. Right? Varför är det då tabubelagt att skriva sina känslor här utan att låta de närmsta få reda på det först? För att de vill få reda på det före någon annan? Förmodligen. Men - det är ju fortfarande mina "privata" tankar, som jag vill grubbla över, skriva ner och grubbla lite till. Eller? Jag blir kluven.

-------------

Längtar till helgen. När denna sega vecka äntligen är slut och jag kan pusta ut :) Helgen kommer bjuda på en hel del mysigheter, närhet och utflykt vilket jag verkligen ser fram emot. Kan knappt bärga mig, om man säger så. Planen var först att åka ut till skärgården med MC:n och sova hos faster&farbror hela helgen - för att komma iväg liksom - men då de hade annat för sig får det bli längre fram i maj :) Istället blir det att chilla på fredag (hur? :P ) för att stiga upp tidigt på lördag. Antingen blir det en utflykt till ett mål med kortare åksträcka, för att på förmiddagen hinna lyssna på min kära fars 1 maj-tal i parken i Nässjö, eller så blir det att åka tidigt mot Öland eller nåt annat mysigt ställe :) HÄRLIGT! Får jag sen bestämma blir det att övernatta i svärfars lilla stuga nere vid deras sjö ute på landet. Hur underbart är inte det? :) Tyst, lugnt och skönt. Verkar dessutom som att vädret ska vara tip-top så en grill, kall öl, en famn att krypa in i när kvällen smyger sig på och då värma sig under en filt. HEJA, säger jag bara.

-------------

Jag har insett en sak de senaste dagarna och jag kan inte beskriva hur fantastiskt bra jag mår. Läste ett par rader i en liten bok idag: "Min favoritkudde är den bredvid din". Tyckte det var sött :) Yes folks, jag har aldrig mått så bra som jag gör nu. Min kropp har aldrig känts så lätt att bära, mitt skratt är lättare än någonsin att locka fram och det känns som att mina ögon glittrar på nåt sätt. Jag har vind i seglen och det finns ingen hejd på hur långt min båt kan färdas. Saken som i alla fall är säker är att han och jag styr mot samma mål. Ser ni mig le? :)

/Mia - räkningarna är betalda. Månadens värsta? Utan tvekan.


ps. Lars Winnerbäck – Du min vän i livet .ds.


 GE MIG.

(Och när denna generösa människa ändå är igång, kan du skänka 2 000 000 kronor till mig då? Mitt favorithus här i Nässjö är till salu och jag vill sååå gärna ha det. Tack :) )

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Jag och Martin känner också bara för att njuta och vara lugna. Man behöver ju inte festa bara för att det är något speciellt, det gjorde man när man var yngre.



    Det hade vart trevligt att träffas och grilla tillsammans, i helgen, eller någon gång framöver. :)

    2010-04-28 | 09:27:46
    Bloggadress: http://carolinejosefsson.webblogg.se/
  • Farsan säger:

    RUN RUN

    2010-04-29 | 16:28:59

Kommentera inlägget här: