MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

I väntan på bättre tider, dvs. tåget hem.

Kategori: Min vardag

"Sitter på stationen i V-a och väntar på tåget. Det går om "bara" 40 minuter och då har jag ändå redan suttit här i 10 redan.. SEGT. Vad gör man om man inte har pengar och heller ingen bok att läsa? Läste ut "Ljudet av ditt hjärta" i morse. Jag vill ha 4:e boken nu. Om jag bara hade pengar ja... Hum. Ironiskt kanske? ( Gwen Stefani – Rich Girl ) Så - vad gör man istället? Jo, man tar fram block och penna för att skriva blogg samtidigt som man smaskar i sig två äpplen som man tog i skolan. Gött e de!

--------------

På måndag börjar det. Skrivandet på examensarbetet och även min planerade löpperiod. Ska bli riktigt spännande :) Har gett mig fan på att jag ska springa allt jag planerat och köra all styrka. Måste detta - för min egen skull och det psykiska välmåendet. Skulle (kommer!) bli så stolt över mig själv! Ett par nya löpardojjor är en prioritet egentligen men Albin har lovat att vi ska fixa det så fort det kommer pengar i maj. Lovely! :) (såg precis att jag har en liten lyckospindel på mitt ben. Bättre sällskap än inget alls ;) Kanske borde köpa mig en trisslott?).
OBS! Bara 30 minuter kvar nu. Heja Fröken Ur!

Får heller inte glömma att köpa ett måttband innan måndag eftersom jag tänkt mäta mig lite varstans och kolla om löparspåret och fysträningen kommer vara mina vänner eller inte. Ganska sjukt vad mycket man tränade förra året för att i princip lägga ner helt. Tröttnade? Jo, förmodligen. Tur man har en bra grund iaf, så att man ändå hållt sig hyfsat fit och kan komma i bra form snabbt igen :) Lite självförtroende måste man ha, annars går det aldrig...

--------------

Helgen verkar bjuda på fint väder och det lutar nog mot en tidig uppstigning och färd till Borgholm på lördag. Ååh, jag älskar utflykter! Mysigt :) Utan tvekan att det är nåt av det bästa jag vet :) wiie. Min man och jag har ju dessutom varit ett par i ett halvår på lördag, vilket tål att firas lite tycker vi :) <3

Nästa helg är också redan halvt planerad, vilket jag tycker om. Två mycket fina flickor kommer till mig för att äta god mat, snacka skit och ta en tur till bowlingbanorna :) Strike på strike på strike på strike.. kommer det förmodligen inte bli, men absolut kul iaf :P

Dags att plugga lite!
/Mia - det är inte jag. Väntar.


ps. min energikälla. min högra hand. min stöttepelare. min vän. min glädjespridare. min kärlek. min man. mitt allt. ds.

(15 minuter kvar. Jag vill heeeem!) "

Kommentarer


Kommentera inlägget här: