MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

En längtan efter hösten.

Kategori: Min vardag

Slutade skolan tidigt så idag har varit en sån där hurtig och huslig dag, då jag hunnit med dammsugning, undanplock, sängklädsvädring och även brödbak faktiskt :) Luktar fantastiskt gott i köket nu och syster P1 kommer alldeles snart hit för att äta lite av det och samtidigt få håret färgat! Menar - finns det nåt som är mycket godare än nybakt bröd med ett glas kall oboy till? (A) :D

Senare ikväll blir det att umgås med S-H. Vad härligt, liksom! :P

----------------

Hösten. Färgerna, mysiga soffkvällar, tända ljus, tjocka koftor, halsduk&mössa, sparka i löven och kanske även kaste lite löv på någon man tycker om. Jag längtar efter det nu :)

----------------

Tänkt på en sak. Har ni aldrig funderat över varför skator är svart-vit-gröna, Konsum gröna och Ica röda?
Äh, skojja! :) Dryg*

En annan sak. Saker som händer. Det går så fort! Förändringar, (positiva som negativa), förluster, lyckliga saker osv. Det är inte särskilt mycket som smyger fram, egentligen. Jag som gillar när saker och ting händer på en gång gillar ju oftast detta (förutom de negativa, hallå) men jag vet inte. Ibland kanske saker och ting blir som allra bäst om de får ta lite tid på sig och inte kommer som överraskningar? Jag borde nog träna mig på att uppskatta att det kan gå lite långsammare och på så sätt lugna mitt inre. Hum? Tål att tänkas på. Andra kanske borde träna på att inte vara sengångare utan ibland våga låta saker ske? Tål också att tänkas på.

/Mia - Keso + banan = kärlek.

ps. nästa höst, nästa höst. jag längtar, längtar. Jag vill, VILL, flytta på mig då, för ett tag. ds.


För skojjs skull. Typ.
    Craaaazy. That's me.

Kommentarer

  • Farbror J. säger:

    Hej Mia!

    Varför blir jag inte förvånad när du också längtar efter hösten. I kväll har "farbror" tränat på att bli scengångare igen. Återkommer med mer info längre fram i höst.

    Kram, Farbror J.

    2009-09-01 | 21:54:51
  • Mia säger:

    Med andra ord tror jag att du har ställt dig på scen igen och sjunger eller nåt? :P Du brukar ju halvt som halvt skriva i gåtor, käre farbror! :) Höst it is!

    2009-09-01 | 21:57:35
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se/
  • Paulina säger:

    haha :D älskar verkligen dom bilderna ;)

    2009-09-03 | 15:25:31
    Bloggadress: http://amandapaulinabonita.blogg.se/
  • Vera säger:

    Varför använder "farbror" citattecken? Är det för att "farbror" inte vill känna sig som en gammal "farbror"?? hihi Hade varit kul att se scengången.

    2009-09-04 | 11:16:54

Kommentera inlägget här: