MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

A fire burning inside.

Kategori: Min vardag

Det har mognat. Eller, ja. Det och det - snarare jag. Att tänka efter lite extra och spå längre fram på ett betydligt mer realistiskt sätt är numera en självklarhet. Vet inte direkt om jag kan kalla det mognad, för så himla tvärtom har jag inte varit innan, men mja. Helt enkelt lite vettigare :)
En person jag förmodligen har att tacka detta för är P1. Hon "bankar in" lite vett i skallen på mig ibland, och även om jag inte alltid velat tycka/säga att hon haft rätt, så har hon i många fall varit den av oss som innehavt flest poäng. Varför är det alltid så svårt att inse såna saker som är negativa för en själv? Som faktiskt egentligen är positiva om man tänker efter? Bra fråga.

För er som inte vet vem P1 är, som ibland frågar mig, så kan jag berätta att hon är min allra bästa vän och vi träffades för första gången för drygt fyra år sedan (?) och fann varandra på RIKTIGT för bara lite mer än 1,5 år sedan. (jodå, faktiskt. Innan dess var det mycket åt olika håll tack vare plugg, skola osv.) Sen dess har vi varit oskiljaktiga. Det sägs ju att alla har en själsfrände, och jag tror att man har en sådan både vad det gäller kärlek till man/kvinna och även vänner. Nån som känner dig utan och innan, nån som läser dina tankar, nån som bara genom att titta på dig kan se hur du mår, nån som trycker på "ring-knappen" samtidigt som du själv gör likadant så att det istället tutar upptaget och någon som du vet alltid finns där för dig. Utan henne är jag inte hel, hon är min högra hand och en del av mig. Tack att du finns P1! Vad skulle jag göra utan dig? www.paulinaskold.blogg.se

-----------------------------

Har spenderat kvällen hemma hos Millan för idol-koll och sen "Män som hatar kvinnor". (Imorn blir det "Flickan som lekte med elden" på bio. Tjo!) Aldrig sett M.S.H.K. innan, och jag säger precis som alla andra: Vilken galet bra film! Hemsk, oja, men shit vilken story! Otroligt :) Ska bli spännande att se andra delen imorn! Tack för en rolig kväll, Millan :) Måste vi göra oftare! Tappat det där lite.

Nähäpp, jag väntar långväga samtal. Tjo-bapp ! Komma på en filmtitel kanske? ;P
Förövrigt så har jag sagt att jag inte ska äta godis/kakor/glass på till att börja med en vecka fr.o.m. igår :P Wish me good luck, folks!
/Mia - tror du på ödet ?

ps. ännu en fråga: hur mycket kan man begära innan man når gränsen? .ds.

Kommentarer

  • Farbror J. säger:

    Ang. din fråga: hur mycket kan man begära innan man når gränsen?

    Tja, ta tills du skäms. Har man då ingen skam i kroppen så finns det väl ingen gräns att nå.

    Kram, Johnny.

    2009-09-19 | 07:43:08
  • P1 säger:

    <3. Skulle beskriva dig på exakt samma sätt, ordagrannt! Obeskrivligt hur mycket du betyder för mig :) Hallå, tatueringarna säger ganska mycket- eller hur? <3

    2009-09-20 | 11:57:12
    Bloggadress: http://paulinaskold.blogg.se/

Kommentera inlägget här: