MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Jag säger som jag sa till mor & far.

Kategori: Min vardag

- Den dagen jag börjat skita pengar ska jag bli religiös.

Jag är shoppingsugen så det bara visslar om det! Fruktansvärt störande när man inte har mycket pengar, måste jag säga. (och med det menar jag enbart några 20-lappar :P) Kläder, skor, möbler&inredning till nya lyan och massa annat kul. Shit, hade vart galet nice :D Antar det får vänta. Hallelujah?

------------

Min redovisning idag kändes riiiktigt bra :) I början var man lite nervös, precis som vanligt och så som det ska va, men sen släppte det och jag trivdes bra där framme bakom katedern. Orden kom av sig själva, jag visste precis vad jag skulle säga och jag kunde prata mycket fritt utan att titta ner i mina små manuslappar. Jippie :D Ett steg närmare att i framtiden kanske åka runt och föreläsa! "Tummen upp", som vi säger! :) Lite extra roligt att få kommentarer som "Häftigt lugn" och "Naturbegåvning" också (A) (jodå, jag vill skina lite faktiskt!)

Ikväll ska jag äntligen åka in till Ivana i Jkpg och umgås. Ska verkligen bli härligt! Saknat henne. Vi har maaaassa skit att snacka om :D wiie. Sen - vidare hem till nässjö igen för att va med Fia. Färga mitt hår och tjöta lite :) Jo, man tackar ja! Sist, men inte minst: Hem till min A för sömn. Tjo-bapp-i-doo!

Btw: Jag och pappa har kommit på ett nytt ord. "Bryfiken". Det är då man är nyfiken för att man bryr sig :) Han gillade inte riktigt att jag påstod att han och mamma var nyfikna, utan menade på att de enbart bryr sig om mig. Så - det fick bli en blandning! Perfekt, tycker jag :D

Nu måste jag duscha! Tror inte Ivana uppskattar en sunkig Mia. höhö.
/Mia - du bara du, finns i mina tankar. Handen på hjärtat.. /Perikles.

ps. "det är ju inte julafton än". (Y) .ds.

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Jasså, ni bor ihop fortfarande, det trodde jag inte. Ska ni ha en egen lägenhet i Nässjö sen då? Ja, det kan vara kul ett tag att bo tillsammans med en kompis, sen vill man kanske ha eget som du säger. Det värsta är att jag vet inte hur jag har det med jobb i februari. Sen om jag är redo att flytta än, men blev sugen när du skrev att ni skulle flytta :P Hör av mig om hur det blir! :)

    2009-11-20 | 16:39:25
    Bloggadress: http://carolinejosefsson.webblogg.se/
  • Farbror J. säger:

    Hej farbrors tös!

    Ett sådant himmla fint ord ni hittat på - BRYFIKEN. Det är bättre att vara bryfiken än GRILSK ( grinig och ilsk). Man kan också vara KREN ( kräsen och klen). Man skulle också kunna vara VILLVÄLBRYSIG - Man bryr sig för man vill någon väl.

    Jag tror det räcker så.

    Mvh, Farbror J.

    2009-11-20 | 18:23:38
  • Mia säger:

    Hej farbror! Ja, visst var det ett bra ord? Vi är riktigt nöjda över det, faktiskt :) Du hade ju några bra också! Inte så dum du. Beror det på det bra datumet 27 januari, måntro? Hört att människor som fyller då ska vara riktigt klipska ;)

    2009-11-22 | 14:17:32
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här: