MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Himmel&Pannkaka, kalla mig seg.

Kategori: Min vardag

Jag är verkligen ingen höjdare på att blogga längre :/ Anledningen? Lever i en annan värld :)

Det är mycket som händer just nu. Och ja - då menar jag verkligen en hel del.
- Jag ska flytta till egen lägenhet. Letar lägenhet en liten/större del av dagarna. (hua! :/ ogillar att bo själv... Tur man förmodligen kan få sällskap då och då, iaf (A) )
- Vi har en del plugg i skolan. (Som jag iofs inte riktigt satt igång med än :O fuck.)
- Sorgarbete. Mjo, det tar faktiskt tid. Mycket att tänka på och minnas.
- Helgtripp nere i Trelleborg. Tackar :)
- Myskvällar då jag blir bortskämd med god mat, kramar, skratt och värme :)
- Drömmar.
- Försök till att hitta motivationen till min utbildning igen. Jag har tappat suget! För bara ett par veckor sedan visste jag precis vad jag skulle göra med framtiden, vad jag skulle jobba med, vad jag skulle vidareutbilda mig till och ja. Jag hade ett klart och tydligt mål. Nu är jag längre inte lika säker :/ Målet har liksom blivit... suddigt. Dålig skärpa, kan man säga. Kanske är så enkelt att jag bara behöver nya glasögon? (oooh, kidding!) Jag måste i alla fall göra något åt det, men frågan är vad? Denna veckan har vi dessutom "fältvecka", vilket innebär att man på sitt egna lilla vis ska upptäcka/utforska friskvård. MEN - jag är inte direkt taggad, om man säger så :/ Jag har tappat motivationen på vägen, men frågan är var? Inte ens träningarna på friskvårdshuset gör mig sugen längre. Kanske är så för att jag ensam inte kan det utan behöver nån annan som är likadan? Som i vintras och våras, som vi sagt så många gånger. P1, come on!?

Well, sist men inte minst. Goooos :) Se där ja!

--------------

Sitter nu och lyssnar på min mysmusik-lista på Spotify. Väldigt längesen jag hade den på! Inte velat riktigt. Men nu - nu bara MÅSTE den vara på :) Jag är på det humöret, liksom. Hum? Jo, så får det stå.
Ikväll blir det promenad med massa varma kläder på, i väldans bra och trevligt sällskap + temys på det :) Ja; Man blir lätt van vid det :)

/Mia - everybody wants to be understood.

ps. det är lätt att säga till andra vad de ska göra, men sen inte leva efter det själv. bua åt mig. ds.

Kommentarer

  • LasseN säger:

    hej

    Vi människor lever i en process. Det innebär att framtiden kommer ha suddigheter ibland. Ibland kan målet vara så klart och utstakat andra gånger är det som när man går på en underbar stig där träden hänger med sin gröna grenar över stigen. Plötsligt känns det som man inte längre ser stigen. Grenarna är så många och hänger så långt ner och stiger ringlar sig så kraftigt att man inte ser mer än någon meter... Så kan livet vara ibland. Ta det lugnt, våga lev lite "vilset". Du kommer att hitta fram. Ta till dig känslorna. Du kommer att möta människor som upplever samma sak. Då kan det vara bra att veta hur det är. Kram

    2009-11-03 | 08:45:44
    Bloggadress: http://www.hulugard.se
  • "faster" J säger:

    Hej fasters tös. Ett litet råd på vägen. Sluta leta efter tvåsamhet. När man letar så missar man killar med DET.(jag träffade j bara för att jag sluta leta). När det gäller motivation till plugg och veta vad du skall göra så är du normal. Nästan alla som plggar har neråt kurvor. Många människor vet inte va man vill bli när man blir stor.

    En sak får du inte glömma. Du har ett hjärta av guld. Med det kommer du långt. Puss "faster" J

    2009-11-03 | 11:32:46
  • Mia säger:

    Tack, Lasse! Jag ska ta till mig dina visa ord :) Låter ganska rätt nu när du säger det, men ja: Det är irriterande att målet känns luddigt :P

    Och, Tack faster! Du är en klippa :) Inte för att jag letar, utan det snarare dyker upp. Det är väl så du menar att det ska vara? :) isf så "gör" jag helt rätt, ju. haha. Hoppas vi ses snart :)

    2009-11-03 | 13:22:18
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se/
  • P1' säger:

    <3

    2009-11-03 | 19:00:43
    Bloggadress: http://paulinaskold.blogg.se/

Kommentera inlägget här: