MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Föräldrar.

Kategori: Min vardag

Var lite sisådär med hur kvällen skulle bli igår och ja. Det blev som det blev. Jag åkte hem till Sävsjö och hade myskväll med min kära mamma istället för allt annat som fanns som möjlighet :) För att göra en lång historia kort: Det strulade till sig lite.

När jag först kommer hem så är bara pappa hemma. "Hallå hjärtat" är det första man får höra, och en liten klapp på kinden. (precis som vanligt nuförtiden !) och efter en kort stund så kommer frågan, som det kändes som att jag väntat på: "Jaha, och hur går det med kärleken då?". Jag har funderat ett tag på om han inte läser min blogg, eftersom han nån gång lagt in småkommentarer när vi snackat, och igår fick jag det bekräftat. Mitt svar? "Jodå, det går faktiskt riktigt bra! Det finns en riktigt bra kille i Nässjö som jag träffat ett tag nu", ungefär. Sen sken jag som en sol, även om pappa kanske inte såg det,..

Senare, när det bara var jag och mamma hemma, så var kärlekslivet det enda jag pratade om i princip. Eller ja: Det blev en heeel del iaf! Aldrig trott att mina föräldrar varit så nyfikna, men jodå. De har nog inte vågat erkänna det bara :P Fick en trevlig pratstund med mor min iaf och det var riktigt skönt att umgås en fredagskväll! :)

Och, hum. Vägen hem till Nässjö var.. tja... spännande, kan man säga. Snöstorm och glashalt. Ett tag fick jag ligga i 40 km och puttra, för däcken släppte gång på gång och jag såg inte ett skit pga alla stora snöflingor. Lagom läskigt, må jag då säga.
Hemma blev det sen en famn att krypa in i för att bara trivas och njuta av situationen jag "hamnat i". That's the way, aha aha, I like it. Aha aha.

Nu har jag haft en bra start på dagen med frukost på sängen, som jag absolut inte fick hjälpa till med att fixa :P (bortskämd (A) ), lite S&K-klipp och nu egentid hemma i lägenheten :) En promenad och sen långdusch maybe? Yes :)

-------------------

Att man i en grupp inte ska få prata om vad man vill och ens intressen, för att man nu antagligen har påverkat någon negativt, är helkorkat och jag blir arg bara jag tänker på det. Nåt fel har jag då rakt inte gjort. Punkt slut.

Ikväll blir det bio och popcorn i helbra sällskap!
Hoppas ni hade en kalaskväll igår, alla klassisar :) Nästa gång ska jag vara med!
/Mia - A.

ps. Afraid? Not any more. ds.

Kommentarer

  • LasseN säger:



    Detta skulle vara intressant att få veta lite mer om: "Att man i en grupp inte ska få prata om vad man vill och ens intressen, för att man nu antagligen har påverkat någon negativt, är helkorkat och jag blir arg bara jag tänker på det. Nåt fel har jag då rakt inte gjort. Punkt slut."

    2009-11-16 | 09:04:07
    Bloggadress: http://www.hulugard.se
  • Farsan. säger:

    Vi är inte nyfikna det heter att vi bryr oss.

    Jag tror inte du har påverkat någon negativt, det är nog bara så att någon inte förstår vad du säger.

    PS jag gillar dina små la som du lägger in härligt Göteborskt. ;P

    2009-11-16 | 12:00:30

Kommentera inlägget här: