MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

My life be like, oooh aaah.

Kategori: Min vardag

Sitter här halvt påklädd / halvt avklädd. Vad säger man? Well, skit samma :P Borde egentligen hoppa in i duschen, få bort allt postendamm från i natt och sen dra mig ner på stan och handla in lite kylvaror till mig själv. Utan mjölk kan jag inte göra oboy :/ sucksuck.
Imornbitti åker Carolin-Pralin, tillsammans med Lia, till London fram till måndag för att hälsa på Jojjo. Kul för dem :) Ni lär få en toppenhelg tjejer! Ska samtidigt faktiskt bli riktigt skönt att ha lägenheten för sig själv lite. Hoppas att det blir en såndär härlig helg med mycket hitte-på :) Ex. Kubb, Rix-FM-festivalen, beachhandboll i Eksjö, grill och givetvis övernattningar. Typ tre (A) Vill samla ihop sköna gänget och göra grejjer! Vore toppen :) (och så lite extra kvalitetstid med en speciell människa. Yes please, give it to me. ) Har ju blivit lovad att få åka till spökhuset i Alversjö några gånger också, så borde väl vara dags snart? (A) Lär behöva skydd!

Det där med stjärnor, btw. Kära farbror J skrev igår (?) en kommentar om det, och ansåg att den mest klara och lysande stjärnan kan man se om man bara kollar i spegeln. (tack!) Förmodligen det klokaste någon skrivit i min blogg, tror jag :) (sen att jag vet att det finns två riktigt lysande stjärnor ca. 20 cm ovanför mig, oftare och oftare, det är en annan femma. En bra kombination, iaf! :) )

Jag har sånt där kittel i kroppens alla muskler igen. Sånt som säger till min hjärna att den vill göra massa, massa, massa saker! Ganska längesen det hände nu faktiskt, men nu är det igång igen. Förstår inte hur man kan bli så otålig? (A)

------------------

Kommit in i sånt där stim igen, då jag lyssnar på låttexter och samtidigt läser dem på letssingit.com. Förlorar mig i dem, fördjupar mig och skaffar mig en egen uppfattning om vad jag anser att de betyder.

"Hot as a fever, rattling bones. I could just taste it, taste it" ur "Sex on Fire" med Kings of Leon är en rad som jag fastnat för. Enligt mina tankar och funderingar, som egentligen inte alls är djupa, så får jag i vilket fall rysningar av orden!

Sen att Taylor Swifts låt "Love Story", som är den 'sötaste' låt jag vet, berör mig, tycker jag inte alls är nåt konstigt. För ett par-tre månader sen så fanns det en Romeo som skulle stå nedanför min balkong och ropa på sin Juliette, sa han. Typ det jag tänker på när jag hör den låten, och då får jag ett sånt där nöjt leende på läpparna :) Ni vet sånt som gör att jag ser barnsligt glad ut? haha. (tyckte då det var mest en knasig grej, men efter en pyttestund gillade jag det. svårt att erkänna bara ;P )
"So I sneak out to the garden to see you
We keep quiet 'cause we're dead if they knew
So close your eyes, escape this town for a little while". Romeo, take me somewhere we can be alone !

Skulle kunna sitta såhär huuuur länge som helst. Rabbla upp låtar, ge er lite Mia-uppfattning om dem, MEN - det orkar ingen, eller hur? :P Finns så otroligt mycket musik som kan få en att tappa andan, känna igen sig, ge en tröst, klistra på ett leende i ansiktet och göra att man känner sånt härligt välbehag i hela kroppen. Man kan ju inte låta bli att tycka om det! :)

Jag ska ta tag i min dag! :)
/Mia - ge mig mer Peter LeMarc.

ps. Liseberg lockar mig! nån som vill åka med? :) .ds.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: