MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

En del saker är nog menade till att vara svåra.

Kategori: Min vardag

Ta en sån sak som att pussla. (som det kan kallas). (1) Man ser en bit, och tänker att den verkligen ska passa in för kanter och vrå'r ser ut att vara perfekta för den lilla tomma glugg man skulle vilja lägga biten i. (2) Grejjen är att det svåra är att i vissa pussel är många bitar nästintill identiska och det är just själva "finslipningen" man får kolla på. (3) Sen finns det också de gånger då biten inte alls verkar vilja passa, utan ska bråka med en ett tag innan den bestämmer sig för att bosätta sig i den där lilla gluggen. (4) Vissa bitar är dock såna som man utan tvekan kan ta rättuppochner från "havet" av bitar, titta på den två sekunder och sen sätta den på plats - och den sitter som en smäck! (5) Och - ibland sitter man och funderar och funderar på om biten verkligen passar, istället för att helt enkelt prova om den gör det eller ej.
Vilken bit är det jag hittat till mitt pussel, tro's? :) Nr,?

--------------------

Dagarna i Skåne flyter på bra. (snart är det söööndag! ;D ) Har idag lyckats spendera lite pengar som jag egentligen inte har, skulle man kunna säga. Hur jag lyckas? Fråga mig inte.
Har haft en sån där småklumpig dag. Tappat saker, vält stolar på uteserveringar, mumlat och vart lite allmänt dryg. Väldans tur det gick över närmare kvällen :) Var borta med kusinerna och deras kära sambos i festlokalen tills imorn innan. Vi var bara tvugna att testa på dansgolvet, och yes: Det funkade! :) Kommer bli en lyckad fest. Det tvivlar jag inte en sekund på :)
Hörs mer efter helgens bravader!

/Mia. - guess I'm on my way.

ps. jag hatar att vara ovetandes om saker. tär på krafterna. ds.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: