MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Musik som hjälper och kanske även stjälper.

Kategori: Min vardag

Sitter och rotar genom min musik på datorn lite. Pekarn hamnade på mappen "Melissa Horn" och det kittlade i mig vid tanken på att bara förlora mig med henne en stund. "Sen en tid tillbaka" och "När det äntligen är över" fick mig lite lugnare och jag fick känslan av att de stämmer så bra. Inte för att låtarna kanske är jättepositiva, men jag känner igen mig. Känns precis som att det är jag själv som skrivit texterna, säg för ett par veckor sen. Så att lyssna på låtarna är precis som att få ur sig det man vill, utan att ens fatta taget om en penna. Kan vara ganska skönt och befriande! Det behövs nu.

Sen finns det en annan låt som också fick mig att fundera. "Någon gång måste du bli själv" med Säkert. Har snackat om den förr, men den är bra. Lyssna på den och fundera!
Och. Ett par kloka ord som en vän en gång sa till mig: Du ska aldrig vara nöjd med din fulla bägare, du måste låta den få rinna över.

Jo, musiken spelas högt i trean på Kyrkogatan idag. Jag är lite depp och nere, så musiken passar ypperligt. Den får mig att fundera och förhoppningsvis kan jag komma fram till något klokt beslut.
Sen att Peter Lemarc och och Jack Johnson finns, det är lite lycka på det. ("Du är bra" och "Ända till september" <3 )

/Mia. - Sen en tid tillbaka har jag varit tom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: