MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Vilken dag!

Kategori: Min vardag

Givetvis startade dagen med stress. Försov mig till halv sex, så på tio minuter fick jag sminka till mig, slänga i mig ett knäckebröd, hoppa i postenkläderna och sen springa ut till min skjuts som stod och väntade :) (Tack Malin! ) Vad är en arbetsdags början utan detta? ;P
Jobbet gick iaf bra, och jag och P2 bestämde oss för att åka iväg och sola och bada när vi slutat. Kan ju inte slösa bort detta fina väder! :D Mot Långanäs! Riktigt härligt var det och ganska mycket folk, och mitt bland dessa hittar vi Armi och Kim! (stekarna!) Trevligt med sällskap :)
Efter några timmars stekande bar det av hemåt och jag styrde stegen mot Guldgaffeln för att äta mat med Ivana. Vi hade väldigt mycket snack att ta igen :) Plus att jag behövde lite goda råd från en vis kvinna. Ypperligt tillfälle att prata med henne då! :) Tusen tack för trevliga 90 minuter!

Nu. Min dagliga promenad är avklarad. Jag är nyduchad och givetvis - jag sitter på min älskade balkong! :) En flaska vatten, en god bok, alldeles strax skön musik som ljuder från högtalarna och inkommande mms-bilder då och då som gör mig lite avundsjuk. Trivs lite lagom bra,!
Har riktigt härliga och starka sommarkänslor! På måndag börjar min 4 veckor långa semester, benen har blivit lite brunbrända, kliandet på ryggen avslöjar att även den fått sig en dos sol idag, det luktar nyklippt gräs eller grillning vid vartannat hus man passerar och någonting säger mig att "efter regn kommer solsken", som talesättet så fyndigt lyder. (syftar dock inte på vädret i sig^^ ) Magkänslan ska man lita på! Och i detta fall känns det som att jag måste, för att må bra :)

Nu ska jag ta ett allvarligt snack med fiskmåsarna som absolut inte verkar kunna hålla truten ens två sekunder och sen ska jag slå upp min bok :) "En fri själ. - Ett mediums berättelser". Verkar lite småflummig, men ändå intressant! Får se om jag blir övertalad eller ej.
/Mia - ...

ps. "I may be a little bit cheap, but you still haven't got all the money." ds.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: