MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Balkongblogg.

Kategori: Min vardag

Jodå. Jag sitter här igen :) Ganska längesen man kunde sitta här ute utan att frysa häcken av sig och vara påpälsad med diverse koftor, jackor och byxor - skönt! :) Känner mig inte längre som en eskimå.
Datorn på bordet, lite fin choklad till vänster (som jag fick av kusin Vera. Goood! ) och mobilen till höger. Ifall det skulle komma in något roligt samtal, liksom. Man vet ju aldrig, menar jag!

Midsommar var lyckat, precis som väntat! Mamma blev glad för presenten och kortet som innehöll ett rim jag skrivit, (stolt!) och släktingarna verkade glada över att jag och tjejerna valde att göra dem sällskap denna helg! :) Blev en helknasig afton med många shotar, några onyktra promenader, massa fotografering och givetvis ett besök på min och Veras kära "stentoa" :D Inget jag tänker gå in närmre på, dock,.
Midsommardagen valde jag att stanna kvar i Sävsjö och umgås med la familia, så tjejerna fick åka hemåt utan mig. Bra val av mig! :D Mkt trevligt.

------------------

Mitt huvud är som ett sånt där plagg som kan vändas på båda håll utan att det syns nån skillnad, ni vet? Vrängt, liksom. Det är fel på tankar och dylikt, men samtidigt är de rättvända. Mysko? Jo, det tycker jag nog. Tror jag ska köpa mig ett plagg som bara kan vara vrängt åt ett håll istället.
Mina promenader gör mig dock gott. Vädligt gott. Där är jag enbart mig själv och med mig själv. Sparkar på stenar, går och småskrattar åt saker&ting, minns, funderar, planerar framtiden, njuter av livet, känner sommarluften som fyller lungorna, funderar lite till, kommer fram till lösningar och då och då drar jag dryga skämt för mig själv :) Härlig egentid!

Jag är just nu extremt sugen på picknick. Hum? Kanske börjar bli sent (A) Imorn, någon?
Och1: Armi, vi måste börja springa! :)
Och2: Man kanske skulle ta sig en tripp till skärgården?
/Mia - "Du äger någonting, du inte vet du har"

ps. även zebran har sina fläckar. Men de står alltid med fötter&ben på jorden, trots glädjeskutten&sprången som ofta visas. ds.


                           Tack allihopa, för en härlig midsommar!
                                                                                                                                      Som om regn skulle kunnat stoppa oss :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: