MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Lite av en spontandag! (igen :) )

Kategori: Min vardag

Uppe med tuppen, 08.00 yesyes, för att åka till farbror doktor. Det gick bra :) Några ärr rikare, men antar att det är värt det! Stygnen stramar som fan och jag gillar det inte alls. Kan inte röra mig som jag vill, riktigt! Wellwell, om en vecka ska de bort igen iaf :) Tackar!
Efter doktorn hade jag och Carro bestämt att vi skulle åka till Ikea (bestämdes 08.15 :P ) så, off we went! Fyndade lite ljus, tavla, en supersnygg hylla som jag spanat in ett tag och lite annat smått och gott :) Vårt vardagsrum har lyft sig ordentligt! Nu fattas bara träramen vi ska klä in med tyget vi köpte förra veckan, sen är det kalas :) (NÖJDA!)

Sitter nu, för första gången på riktigt länge, på min kärakära balkong. Kan inte ens räkna dagarna på alla fingrar hur längesen det var, så jag njuter för fulla muggar :) Mitt tevatten är snart klart, de nya lakanen är i tvättmaskinen och ska snart hängas upp och hunden sitter troget bredvid mig och sällskapar. Jodå, jag trivs :)
I natt vankas det jobb från 22.30 - 06.00, men kommer nog inte vara några problem. Fick mig ett par timmars sömn nu på eftermiddagen, så det enda som lär bli jobbigt är stygnen. Får se till att inte få någon alltför tung arbetsuppgift, för det kommer inte gå.. :/  suck, vad jag kan gnälla! (A)

Imorn blir det att plocka blåbär och hallon med kära sis :) Gummistövlar på och varsin hink, sen så jäklar! Här ska det ätas antioxidanter ;D

----------------------------------

Det här med mina knasiga och jobbiga drömmar. De gör att jag inte alltid vågar somna på kvällarna :O Det är ju faktiskt helt sjukt, måste jag säga... Att det kan gå så långt? Är ju "bara" drömmar. Låg igårkväll och hade svårt att sova och fick ont i magen när jag tänkte på att det kanske blir en sån där drömrik natt igen. (vilket händer jämt). Nu har jag iaf inhandlat mig en drömtydarbok (Tack Marstrands bokhandel) så nu ska vi se om jag kan få någon klarhet i det här :) Om jag tror på sånt eller inte? Det vet jag ej. Värt ett fösök iaf! :) Heja på mig.
Vad beror det på, att man drömmer mycket? Eller, ja. Kommer ihåg dem?

/Mia - snartsnartsnart! :) saknar.

ps. jag börjar känna mig sådär farligt huslig! Lite vuxet, liksom. Pluspoäng till mig, tycker jag allt! .ds.


Ett par från Marstrand!
  
En glad fånge, en förbaskat arg vakt, en riktigt sur fånge och sen en vakt som åtminstone försöker se arg ut ;P

 Underbart ställe.

 Och så är jag sådär galet glad, också :) (P.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: