MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Söndagnatt på posten.

Kategori: Min vardag

Det hela började på första kortrasten vid 19.00. Helt plötsligt vrålar Ivana ut: Vad är detta för reklam!? Då är det till, tydligen allas i lunchrummets förtjusning, ett par som hejvilt har sex på TV. Nej Ivana: Det var en film :P På svt visar de inte reklam! Två sekunder senare är det en kille som är hos läkaren pga problem i rumpan, rent ut sagt. Ivana tycker inte om det och påpekar att det var en väldigt sexistisk film, och när sedan en av tjejerna i filmen ska börja med bantningspiller utbrister hon: Ja, vad var det jag sa? (vad i helskotta har pillrena med sex att göra? Fråga henne,.)

Skratten fortsatte ute i sorteringen när jag knappt kan hålla kvar mig på stolen då jag av någon anledning börjar skratta otroligt häftigt åt Idol-bidraget för några år sedan då en tjej sjöng "Fittan sticker fram". Undrar hur mina föräldrar skulle reagerat om det var jag? :P Det brast sen helt fullständigt av den mest konstiga anledning: Det kom ett brev som någon med Parkinsons skrivit. Jag vet inte varför, men bara för att brevet var så oläsligt kunde jag inte sluta skratta. (?)
Och tydligen är det så att när jag säger: "Åh, jag vill ha barn!" så menar jag egentligen "Åh, jag vill ha pengar!" Ja, förlåt så hemskt. Det blev lite fel :D

För att fortsätta med helt fel kläckta kommentarer. Ivana skulle få ur sig lite av sin ilska, och använder då sig av det ynkliga ordet "Snopp". Jag, som tänkte låta lite präktig säger: "Man skall icke missbruka Herrens namn" :$ haha. Woops! Fel igen!

Egentligen inte sist, men antar att det får räcka för denna gång; Vi har precis satt oss på cyklarna för att dra oss hemåt. Mia: "Jag känner mig som barnen i Pippi Långstrump." Ivana: "Jag känner mig som barnen i Afrika". Mia: ??? (det är svinkallt ute, vi cyklar i snön. Vad diddlar hon om?) Ivana: "Halvdöende,."
Jag VET. Det är hur rått som helst, fördomsfullt och otroligt elakt men jag fick ännu en gång brista ut i skratt denna natt. Det kom så oväntat och spontant :D Kände då att magen var lite ur form efter 11,5 timmar på posten. Tack! :D

Det var lite av vad som händer på posten under söndagnätterna. Mer varken vill eller behöver ni höra :) Antar dock att inte särskilt många blev roade, men som sagt: Jag har haft en kanonrolig natt, och det är bra grejjer :)
Jag ska få mig lite sömn nu! Om 24 timmar börjar jag jobba igen. Mysko dygnsvändning det här!
/Mia. - Såna där insekter med vingar fladdrar runt i mig.

ps. smile smile smile! :) .ds.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: