MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Ett långt och vettigt samtal.

Kategori: Min vardag

Jotack :) Jag och min kära baldejt Crippe har nu haft ett nästan två timmar långt samtal om livet och alla dess upp- och nedgångar. Berättade för honom om mina tankar kring positivitet och negativitet, precis som jag sa till min kära vän Paulina Sköld i höstas: Du ska alltid, alltid, alltid se de positiva sakerna först för de väger alltid tyngst. Skit i att du har ett berg med disk i köket. Skit i att du inte hann träna. Du körde i ett prov - och? Du har idag fått krama en kompis, du har fått höra att en bra person tycker om dig och du har kanske fått kolla på favoritfilmen en extra gång, för den är ju så bra! De positiva sakerna är alltid fler, och de gör det så otroligt mycket enklare att sen ta tag i de mindre roliga sakerna. Uppskatta det positiva, och du kommer långt.

Men. Jag säger också att man aldrig ska bli nöjd. Man ska givetvis vara nöjd med det man har, men man kan aldrig bli tillräckligt nöjd för då slutar man uppskatta det man har och då går det inte bra. Bli aldrig tillräckligt nöjd med flickvännen - då tror hon inte att du uppskattar henne tillslut. Visa varje dag vart du står och vad du tycker. Bli inte nöjd med att hon står där, finns där och ställer upp. Visa det.

Jag har fått höra att jag är ganska klok, men jag vet inte. Äsch!^

/Mia. - Jag vill inte bli omhändertagen. Bara tänkt på...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: