MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Det är molnigt ute ikväll,

Kategori: Min vardag

och ändå har jag lyckats se två klara stjärnor som lös ikapp med varandra. En liten, liten twist på nacken räckte för att jag skulle kunna se dem. Wow, säger jag bara :) Som ni vet blir jag förtrollad av himlavalvet, och detta. Detta var bra :)

Dagen var varit lång. Riktigt lång! Efter ynka 3,5 timmas sömn reste jag mig kvickt ur sängen i takt med klockans ivriga ringande. Jodå - klockan var halv fem på morgonen och det var dags att gå upp. Fixa två mackor och ett STORT glas oboy sen tillbaka till sängen för att slå på tv: n och hitta något halvbra program att titta på under tiden frukosten avnjöts. Vidare ut i kylan för att gå en sväng med hunden, in och slänga ner de två matlådorna till jobbet (frukost&lunch, givetvis :P ) och sen upp&hoppa på cykeln. Jag visste att jag inte slutade förrän om tio timmar sen när jag väl skulle vara framme på posten, men jag kände en härlig känsla i min mage denna morgon. En känsla som gjorde det så mycket lättare att både cykla till jobbet, se glad ut och sen göra mitt jobb. Känslan hjälpte mig också att få tiden att gå fortare, vilket verkligen är uppskattat. Tack, kära mage :) (någon som snackat med dig igen eller? :O )
För övrigt så kittlas den lite nu, fast just i denna stund tror jag det beror på ngt annat än vad det brukar göra.(som är den där härliga känslan, you know)  Helt klart är det denna afton pga de goda mackorna jag åt nyss med ost och paprika :P Den är NÖJD! så att säga^

Visade lägenheten ytterligare en gång idag, för en nyfiken spekulant. Tyvärr tror jag inte han vill ha den, för han trodde inte på mig när jag sa att man faktiskt KAN festa här. Det var tydligen viktigt för honom,. Jag vill bli av med den, och det NU. Någon som är intresserad? (A)
Nåväl. Vidare för en snabbpromenad med hunden innan det bar av mot träningen. Jag och P1 var hurtiga nog att vara inne på gymmet en stund innan för att värma upp med cykling/löpband. (dock inte min bästa dag idag. jag fuskade (A) )

PowerPumpen gick som vanligt; Biceps funkar inte, för "det går inte!", och de andra musklerna gick kanon :P Nästa vecka ska vi lasta på ytterligare mer vikter. Akta biffarna!
För att fortsätta på mitt detaljrika spår; Efter träningen bar det hem till T för umgänge, vilket kändes längesen fast det egentligen inte var det :P (typ). Vi har i vilket fall kommit på att det är riktigt bra att drömmar slår in ibland! :)

Så. Nu har ni en heluppdatering! :) Hope you're pleased.
Jag ska nu kila in på gymgrossisten och leta pulver och sen blir det tv och läsa bok tills jag somnar :) Lånade världens skönaste sådan av Ivana. "Mina hemligheter" heter den, av författaren till "En shopaholics bekännelser". Jag ligger, pga denna, och skrattar för mig själv om kvällarna :) (vilket inte är jätteovanligt i vanliga fall, iofs) Kanske också pga denna bok som jag får så lite sömn? Borde nog skjuta fram mitt schema liksom, så att jag börjar med allt tidigare :P

/Mia. - skrivkramp? Njaae.

ps. jag vågar för att vinna. det är som lotteri, fast med större chans att få jackpot. ungefär! ds. 

  

Det finns vissa ögonblick då man bara vill att tiden ska stanna upp ett slag,.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: