MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Vilken dag :)

Kategori: Min vardag

Man skulle kunna säga att hela dagen bestått av mindre eller större projekt. Bara att vakna till och få ögonen att öppna sig var riktigt jobbigt. Och sen - att vilja och kunna kliva ur sängen! För det första för att jag hellre ville ligga kvar där i värmen och famnen, och för det andra - det gjorde ont i precis varenda j*vla muskel! haha. Min kropp var precis död och även om jag ville sätta mig upp i sängen sa magen ifrån och ville jag ställa mig upp gjorde benen nästan precis tvärtom. Detta gjorde utan tvekan nästa projekt till en början väldigt svårt - att träna 1 h body combat + 30 min. kareokespinning + 30 min. yoga! Skrattar bara jag tänker på det, för det gjorde sjudundrande ont de första slagen och kickarna innan kroppen var varm. Kan omöjligt ha sett riktigt normalt ut? haha. JÖSSES! Men kul hade vi och alla i klassen gav järnet. Vi var verkligen duktiga (Y) :D

Nästa projekt? Lyckas att INTE svälta ihjäl innan vi kom till skolan. Längtan efter mat/bränsle var så stor att det var ett av de större samtalsämnen i bilen till Holsby :) (fast ja. Mat brukar vi väl prata om? Det och möss är heta samtalsämnen ;) )

Det sista projektet för dagen var att försöka hålla sig pigg och alert på eftermiddagen, dvs. att inte somna helt enkelt. Ögonen gick i kors ett tag när vi lyssnade på hur kinesisk massage fungerar. En jätteduktig och intressant kvinna som var och föreläste och visade hur det går till. Stackarn att ha och göra med oss en dag då vi är trötta. Det fnissades, fnissades och fnissades. Herre :P Känns nästan som ett mirakel att vi faktiskt lyckades lära oss nåt under de tre timmarna? Nu vet jag precis vart jag ska trycka om jag är illamående, vill bli pigg, har huvudvärk eller om jag vill sätta igång värkar till förlossning ;) haha! Eller som Olof sa: "Trycker du här på armen så får du en hund."

Nästa projekt? Packa om väskan inför imorgon då det är rullstolsövningar och ev. bollsport&lekar i gympasalen som gäller, samt ta på mig promenadskorna för att vandra bort till min favorit :)

--------------

Det är fullmåne ikväll, ser jag. Det lyser in genom vardagsrumsfönstret. Är det stjärnklart, måntro? :D Jag har alltför ont i min kropp just nu för att orka böja mig framåt i soffan för att kolla (A) Antar det får bli en surprise,.

http://www.varbergsstadshotell.com/main.aspx?pageID=64 Jatack! :)
/Mia - you can tell your dogs to bite my legs.

ps. it takes two, baby. just me and you. ds.

Kommentarer

  • Farbror J. säger:

    Ha, ha, ha. Gissa vem som var på Varbergsstadshotell i början av oktober. Gissa vem som låg i de varma baden och tittade ut över västerhavet. Gissa vem som prövade alla stationerna i massagepoolen. Gissa vem som även testade ångbastu, saltbastu och vanlig bastu. Jag kan varmt rekomendera ASIA-spa i Varberg. Men inte rum 519, men det är en annan historia.

    Många kramar, Farbror J.

    Ps. Fullmåne = Vattumän sover dåligt ( den som sover syndar inte, därför är det ju synd att sova).

    2009-12-01 | 20:42:01
  • LasseN säger:

    Ska bli kul att få läsa era rapporter och er blogg om denna veckan.

    2009-12-01 | 22:00:23
    Bloggadress: http://www.hulugard.se
  • Mia säger:

    haha, det sista där tog ett tag för mig att förstå, käre farbror! :P Fyndigt! Varberg lockar mig en del så malla du på bara! ;) Rum 519? Detta ska du allt få berätta mer om. Utan tvekan :)

    2009-12-02 | 10:04:05
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här: