MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Nämen, se där ja!

Kategori: Min vardag

Det var ett tag sen jag hittade hit. Tja, man kan väl inte vara på topp jämt, som man säger :)

Det SNÖAR! För er som inte märkt det,. Jag gillar det :) Verkligen mysigt, må jag säga. Enda nackdelen är väl att jag inte fått tummen ur ***** och köpt mig ett par vettiga vinterskor än :/ Kan omöjligt, som förra vintern, glida runt i mina converse med raggsockar i för det var baske mig svinkallt och blött,. Frågan är dock: Är det ens lönt att införskaffa ett par nya dojjor, eller ska man stå ut? Jag menar; Snön kan väl ändå inte stanna så värst länge? Eller? hum.

Helgen då? Jotack, den var riktigt mysig, bra och den innehöll tre-i-topp-sakerna på min "Det-här-är-viktigt-i-livet-lista" :) Kärlek, familj och vänner. Utan detta fungerar jag inte riktigt normalt, så helgen var verkligen i toppklass! :D Fredagen spenderades hemma hos Albins familj där det bjöds på mat och idolfinal. Myyysigt :) Där trivdes jag. Och att man är bjuden dit snart igen, det är ju definitivt inte fy skam, om man säger så! Gillar't. Lördagen: Handboll i Eksjö med Albin och min far. Spännande och bra match! :) Söndagen: Jag och mannen åkte till Sävsjö för födelsedagsmiddag hemma hos John & Sanna där familjen samlades. Också riktigt bra det! Var lite "stolt", eller vad man ska säga... (A) wiie. För övrigt så är helgens mest klockrena dialog LÄTT denna: "Mamelucker? Det är väl såna man har i håret?" "Ööh, du menar nog papiljotter?" "Ja, just det. Så kanske det heter". haha :) Så kan det gå!

-------------------

Imorgon ska vi byta julklappar i klassen (Spääännande!) och på torsdag får jag jullov. Tack, bug, nig och bock. Det kommer bli skönt och känns otroligt välbehövligt :) Vad det ska hittas på roliga, mysiga och härliga grejjer dessa 3,5 veckor, må jag då säga. (i alla fall om jag får bestämma ;) ) Redan klubbat är julfirandet (självfallet) och ett par nätter på hotell i Gbg tillsammans med min man. Raor, vad nice :) Gillar den lilla julklappsidén, måste jag säga.

Well, jag ska väl återigen försöka få tummen ur ***** och få något gjort. Jag borde träna. Verkligen. Men. Ja. Jag har ingen lust alls, faktiskt. Giv mig styrka, Herre! (höhö, skit inte ner dig nu far!)

/Mia - I can be brown, I can be blue
ps. till min stora förvåning så lyckas jag faktiskt. jabba-dabba-doo. ds.
         "KOORTSLUTNING! Det kan jag fixa med min mejsel."                                                             

Kommentarer

  • Farsan säger:

    Jag vet när det är dags att skita på sig??????

    (hoppas att det dröjer)

    P

    2009-12-15 | 15:45:48
  • Mia säger:

    Jadå, far. Du kan vara lugn ;) haha. Vad fasen gör du vid datorn nu, förresten? Jobba och gör lite nytta istället. OST!

    2009-12-15 | 15:47:25
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se/
  • Farbror J säger:

    Hotellnätter i Göteborg. Kanske det kan bli lite tid över för att träffa sin "gamle" farbror och presentera den nye mannen. Jag är ju faktiskt din fadder så jag måste/borde ha något att säga till om. Men känner jag dig rätt så har du nog gjort ett klokt val. Har man varit hemma hos hans/hennes föräldrar så är det kört för ett bra tag framöver.

    Heja Mia.

    Kram, Farbror J.

    Ps. Snälla broder, la nu tösa ha sin blogg för sig själv. Det räcker om du är lite bryfiken.

    2009-12-15 | 17:16:23
  • Mia säger:

    Det hinner vi säkert med, Farbror! :) Antingen kommer vi ut till er en sväng, så han får se den omtalade skärgården, eller så får ni komma in till stan :) Det blir någon dag efter nyår iaf! haha, "kört ett tag framöver". Gillar ditt ordval i början där. Hälsa faster J :) Hoppas vi ses snart då!

    2009-12-15 | 17:38:39
    Bloggadress: http://mialouise.blogg.se/
  • Farsan säger:

    Bäste/bästa bror och dotter, kan vara så att jag är lite extra bryfiken nu strax innan jul.

    Och käre gamle lillebror det är tydligen fler som inte kan låta bli min dotters blogg.



    P o S-B

    2009-12-16 | 14:32:07
  • Farbror J ( Farsans bror ). säger:

    Lillebror, OK. Gamle, inte då - där vinner du.

    Vilka fler är det som inte kan låta bli "min dotters blogg"? Säg bara till så letar jag upp dom och spöar skiten ur dem.

    Mvh, Farbror J, aka Farsans "bäste" bror.

    Ps. Vilka är vår/våra andre/andra bror/bröder?

    2009-12-16 | 16:52:38
  • Farbror J ( Farsans bror ). säger:

    Rättelse!

    Lillebror, OK. Gamle, inte då - där vinner du.

    Vilka fler är det som inte kan låta bli "min dotters blogg"? Säg bara till så letar jag upp dom och spöar skiten ur dem.

    Mvh, Farbror J, aka Farsans "bäste" bror.

    Ps. Vem/vilka är vår/våra andre/andra bror/bröder?

    2009-12-16 | 16:55:40
  • Vera säger:

    Här har ni en släkting till som är nyfiken. Johnny: Klart Mia har gjort ett bra val...... jag är en jäkel på att få folk att prata med varandra. =)

    Mia: Jag hoppas att du kommer ner till nyår eftersom du sviker på juldagen. Pelle är lite besviken att du inte ska med oss flickor ut. hihi



    Ses snart!!

    2009-12-18 | 13:47:49

Kommentera inlägget här: