MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

"Monster".

Kategori: Min vardag

Fick tips om denna låt av en väldigt kär vän till mig. Av namnet att döma, trodde jag först av nån anledning att det skulle vara en barnslig hårdrockslåt, men icke. Lugn, soft låt som fick mig att chilla ner lite och låta tankarna löpa runt fritt.
Jag funderar. Dagarna i ända, jämt och hela tiden. Det är några få saker och de får mig att säga "Örhm?", om det är en lämplig och förståelig förklaring. En del av dessa saker bär jag själv och dem är som min egna stora ryggsäck som min svaga rygg bär på varje dag. Jag tror såhär: Jag har överskattat min ryggs styrka ett väldigt bra tag, för nu har den börjat värka och jag måste nog snart inse att lättar jag inte tyngden på min ryggsäck kommer jag få ryggskott och gå kutad framåt som en gammal gubbe.
Det jag hatar med ryggsäcken är att den hela tiden fylls på, dock samtidigt som den faktiskt också töms på saker. Haken? Det känns allt som oftast att det är påfyllnaden som går fortast. Jag ogillar det ganska skarpt, och det är väl kanske inte någon konstig åsikt? Men. Jag vet i alla fall det här: För att överhuvudtaget kunna tömma ryggsäcken helt på dess nuvarande packning måste jag börja tro på mig själv. Igen. Mer än något annat måste jag detta - för att slippa ryggskott.
Fan ta vintern. Fan ta våren. Fan ta att jag är trångsynt och tror att alla människor är likadana.

Annars? Jodå. Jag skrattar faktiskt riktigt gott varje dag, jag träffar mina vänner nästintill mer än någonsin (P1 - nu när jobbet börjar avta ska vi också komma ikapp! :D <3) och så börjar jag ju skolan imorgon också. Och jodå: Jag är skitnervös, rent ut sagt. Tack och lov att Carro är ledig och kan hålla mig lugn innan jag styr Hulken mot skolan. Mamma mia! Eller, som vi annars säger: Boom tjoff, boom tjoff !

Och, får inte glömma: Tack P2, Jonna, Emma och Lisa för i lördags! :) Kanonkväll!
/Mia - förväxla inte förvirring med depp.                                                                                           

ps. jag har varit sugen på pannkakor i säkert tre veckor. vill någon laga med mig? :) (A) .ds.


                                                                                                                  


"Don't want to turn off the light
hope someone hears me tonight.
I know there's a snake in my bed
eating its way through my head

I want to be normal, I want to feel safe
waking up screaming, it's always the same.
I don't want to turn off the light
hope someone hears me tonight.

Hold me, tell me everything's ok.
Show me there's a way to beat the monster
save me, make it go away.

I'm trying to wash of the stains,
try not to think about the pain
I know I've got no place to hide,
God knows the times that I tried

I want to be normal, I want to feel safe
waking up screaming, it's always the same.
I don't want to turn off the light
hope someone hears me tonight.

Hold me, tell me everything's ok.
Show me there's a way to beat the monster
save me, make it go away.

Hold me, tell me everything's ok.
Show me there's a way to beat the monster
save me, make it go away.

Ooooooooh, oooooooooh, ooooooooooh, ooooooooooh.

I want to be normal, I want to feel safe.
Waking up screaming, it's always the same.
I don't want to turn off the light.
Hope someone hears me tonight.

Hold me, tell me everything's ok.
Show me there's a way to beat the monster
save me, make it go away.

Hold me, tell me everything's to ok.
Show me there's a way to beat the monster
save me, make it go away."

Kommentarer

  • Veronica säger:

    Tack för att du får folk att ringa till mig på lördagskvällar för att få höra skånska. =)Sitter Jesuskransen kvar?? KRAM!

    2009-08-17 | 10:09:37
  • P1 säger:

    hör har du en som mer än gärna ställer på pannkakor.. blåbär och grädde/glass till ? Ge mig :) När, vart ? :) I´ll be there ! <3

    2009-08-17 | 13:32:59
    Bloggadress: http://paulinaskold.blogg.se/
  • Ida säger:

    åh, jag som lagade pannkakor igår! du kunde kommit hit och ätit :)

    2009-08-17 | 17:33:37
    Bloggadress: http://idamaria.devote.se
  • "faster"J säger:

    Hej min gumma.

    Du kunde bara ringt hade jag gjort pannkakor till dej. Jag gör nästan allt för dej. Det vet du.

    Kram faster.

    2009-08-17 | 21:18:23
  • "faster"J säger:

    Hej min gumma.

    Du kunde bara ringt hade jag gjort pannkakor till dej. Jag gör nästan allt för dej. Det vet du.

    Kram faster.

    2009-08-17 | 21:18:56
  • Anonym säger:

    Tack själv :)

    2009-08-18 | 21:20:51
  • jonna säger:

    Tack själv :)

    2009-08-18 | 21:21:05
    Bloggadress: http://jonnajosefsson.blogg.se/
  • jonna säger:

    Tack själv :)

    2009-08-18 | 21:21:17
    Bloggadress: http://jonnajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: