MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Jag får massa energi!

Kategori: Min vardag

Skolanskolanskolan. Shit, vad jag älskar detta :D Klassen är en otrolig mix av olika människor och det känns verkligen kul! Tror vi kommer få ett bra år tillsammans :)
Idag hade vi första "riktiga" lektionen, och vi pratade om kunskap och bildning. Skillnad, erfarenheter, vad det betyder för människan och hur många olika sätt det finns att skaffa/lära ut detta. Väldigt djupa diskussioner, och jag tror att är man verkligen inte intresserad av friskvård hade man nog ansett att man inte lärt sig ett skit av den här dagen. (lite skillnad mot matte, liksom) Men ja. Jag har fått en ny syn på vissa saker och andra saker har upptäckts. Såna saker man egentligen från början visste och som var självklara, men som man aldrig någonsin tänkt på. Waah, jag gillar skoooolan! Stormtrivs :) Vi har även fått ge oss själva massa komplimanger och därefter diskuterat lite hur viktigt det är för självförtroendet osv. (perfa för mig, eller vad? :D ) Känner verkligen att jag hamnat på rätt plats med otroligt härliga människor och där jag kan lära mig det jag behöver, vill och även saker som faktiskt enbart är intressanta - och sen ska jag bli världens bästa rådgivare/coach ! :D
Idag fick vi också första boken. "Psykologi" av Katri Cronlund. Tjuvläst lite redan, och mer lär det bli ikväll :)
Imorgon drar alla friskvårdare ut i skogen för att bada, sova i militärtält, ha femkamp och ha jäkligt kul tillsammans! Tjo-bapp-bapp.

------------------

Och nu har jag bestämt mig. Jag ska aldrig fler gånger göra det mer svårt för mig själv, än vad jag behöver, utan det får isf andra människor sköta om de skulle få för sig att göra det. För jag menar: Det är ju faktiskt vrålkorkat att göra det själv? Mia "IQ skosulan" Häll. That's a fact :P
För övrigt: Jag flyter ett tag!

/Mia - ikväll blir det bodycombat en timma :)

ps. ibland undrar jag hur det kunde varit och blivit. .ds.

 Att titta på denna ger mig ofta styrka att klara av saker lite lättare.

Kommentarer

  • Farbror J. säger:

    Lär av farbrors devis:

    "Det är dumt att gå omkring och oroa sig för saker som kanske ändå inte händer"



    Eller som din farfar, min pappa, brukar säga: "Nä, jag sover inte"

    Mvh, Farbror J.

    2009-08-18 | 17:25:51
  • P1 säger:

    jag finns alltid med dig, vart du än är och hur svårt du än har det :) (bara så du vet <3)

    2009-08-19 | 00:05:19

Kommentera inlägget här: