MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Psykiskt och fysiskt krävande dag.

Kategori: Min vardag

Jo, gårdagen var väl lite jobbig skulle man kunna kalla det.
När jag vaknat på eftermiddag, efter en natts jobb, så skulle jag och Millan ses på solariet för att sola tillsammans. Blev det på Sörängsvägen där det finns ett bås man står upp och solar i, så man kan stå två stycken samtidigt. (billigare och bra :D) När vi gått in i solariet kände jag att benen började vika sig och att jag mådde illa. Öppnar dörren och går ut för att sätta mig på golvet. Vad jag uppfattade det som satt jag där i en halvminut, men enligt Millan var det tydligen tre-fyra minuter. Mysko! Gick i vilket fall in igen eftersom jag tyckte att jag mådde bättre. Fem sekunder där inne och jag blir spyfärdig igen. Seriöst aldrig mått så otroligt dåligt i hela mitt liv. Öppnar dörren för att gå ut ännu en gång och för att ta mig till toaletten - svimmar halvvägs ute och faller. Kommer ihåg att jag hör en smäll, vilket då är mitt huvud som slår i kanten på solariet och sen blev det helt svart. Vaknar av att Millan klappar mig lätt i ansiktet och försöker att få kontakt. Låg tydligen där med uppspärrade ögon i nästan en halv minut, helt avsvimmad :O (vet att jag hann drömma något om idol-Agnes under tiden :P ) . Blev rädd när jag insåg vad som hänt och undrade vad allt berodde på. Ringde givetvis min kära vän P1 direkt och kollade vad jag skulle göra. Blivande sjuksköterska som hon är kan hon ju lite :)
Allt slutade med att jag, hon och Millan åkte in till Eksjö ett par timmar senare för att kolla så det inte var hjärnskakning jag fått, av smällen. Illamående? Jotack!

Farbror doktor kunde dock konstatera att det inte var någon fara utan att jag drabbats av ett "vanligt" blodtrycksfall, vilket tydligen är vanligt i vår släkt berättade far min... Men fy fan. Läskigt var det! Aldrig igen, tack. Måste bero på något mer känner jag, så ska försöka ta mig till vårdcentralen någon dag för att kolla mina järnvärden och dyl. Äter och dricker som normalt, så kan inte vara det iaf.
Allt resulterade i en fet bula i bakhuvudet, illamående resten av dagen, skakiga ben och en jäkla huvudvärk. Vilken dag, vilken dag!

Ikväll blir det mys med Carro, min blivande sambo, innan vi drar vidare för Saw-maraton med några andra från gänget :)
/Mia. - Tack för all hjälp igår, Millan och P1. Hade aldrig funkat utan er.

ps. Vivas, crescas, floreas semperque gaudeas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: