MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Blott en dag.

Kategori: Min vardag

Ännu en torsdag avklarad och med andra ord alldeles snart helg igen :) Arbetsveckan har flutit på som ingenting så har ingenting att klaga på. När man dessutom jobbar tillsammans med Ivana kan man inte göra annat än att skratta :) Skönare människa får man leta efter! Typ som att leta efter en fjärt i rymden, som jag själv så bra skulle uttrycka det ;P

Fick mitt arbetsschema för januari igår. Fy farao, säger jag bara.. Jobbar massa korta pass hela tiden, vilket verkligen inte alls faller mig i smaken. Känns så onödigt att gå dit i fyra timmar och sen gå hem igen.. Bättre att smacka ihop allt så man har jobbet gjort liksom :) Kommer vara tungt att börja jobba kl. 06.00 den 2 januari, men jag ska bannemig bita ihop!
Men. Jag blir 20 år på posten. Det känns oerhört surt och jag trivs inte alls med det :P Börjar 19.00 den 26:e och slutar 06.00 den 27:e. Hallå? Jag vill inte. Inte för att jag tror att ngn hade tänkt sova hos mig då och gratulera mig på morgonen, men iaf.. Ni får komma och sjunga mitt på dagen istället, precis innan jag vaknar :)
Jag och Carro bestämde lite halvt att vi ska fira våra födelsedagar tillsammans i år, med våra familjer. Så på min födelsedag blir det ev. så att vi kör ihop båda familjerna för tårta och annat gott - och givetvis presenter! :P haha.
Sen kommer det bli en gemensam 20-årsfest också, som många av er är välkomna till. Inbjudningarna kommer i januari ngn gång :)

----------------------

Imorgon blir det till att mysa runt med Carro efter jobbet. Vi ska till Jysk och kolla på ett bord + fyra stolar. (dagens reklamblad) Vi blev lite smått förälskade, så måste kolla lite :) Senare på kvällen kanske Ida kommer och håller oss sällskap och sen åker jag iväg till Armi för hon och jag ska på en liten fest :) Kommer nog bli trevligt! Eftersom de andra ska jobba dagen efter ville de inte följa med.. Vi taggar juldagen tillsammans istället! :D (längtar. endast en vecka kvar!)

Om fem dagar åker jag till skärgården. Om sex dagar är det julafton. Om sju dagar kommer jag hem till Nässjö igen. Vilket flängande! :D I like it.
Och ja; Jag är en upptagen kvinna. Hela nästa vecka är redan planerad för min del. Bara en av helgdagarna kvar att fixa nåt att göra på. (vet inte vilken än (A) )

Jag måste ha mat!
/Mia.

ps. Jag vet vad jag behöver, och jag stannar där jag är. Det regnade idag och det finns en mening med det. Har du en famn för mig...? /Melissa Horn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: