MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

Fläääsk!

Kategori: Min vardag

Jajjamensan - fläskpannkaka till kvällsmat snart. Förjäkla gott det :)

Dagarna driver på bra. Stöter på allt möjligt folk på jobbet och det är ju faktiskt en av sakerna som gör dagarna lite extra roliga eller jobbiga. Glada, roliga, gamla, unga, söta, jobbiga, extrema, otrevliga, barska, uppklädda, nerklädda, illaluktande, fina i kanten och prutande kunder. De alla finns där ute - TRO MIG! :P

Både förra veckan och igår hade jag lyckan att få träffa Camile och den söta lilla Elliot! Goare och sötare unge finns nog inte :) Mysigt att strosa runt, fika, prata strunt och även viktiga saker och bara va. Det gillar jag! Mer sånt till folket :) Att jag får träffa dessa underbara två på lördag igen - vad ska man säga - det är lyx :)


--------------

På måndag är det dags för min (antagligen?) sista röntgen inne i Eksjö. Nu är det ett halvår sen jag var där sist och då sa läkaren att min "lille" knöl dragit sig tillbaka minimalt mycket - men det är ju alltid något! :) Så får se vad det visar denna gången. Jag tror att har den dragit tillbaka sig ytterligare kommer läkaren inte vilja följa upp det mer? Eller så vill han det tills den försvunnit helt för att dokumentera det eftersom det är så pass ovanligt? Who knows. Jag har börjat fundera på om jag inte vill ta bort den helt istället. Lägga mig under kniven, bli av med det där lilla extra som jag hela tiden känner där inne och så få ett litet ärr på låret. Då skulle jag och Albin matcha varandra ännu mer än vad vi redan gör :) How cute wouldn't THAT be! ;) Många menar nog på att det skulle vara en onödig grej att göra, men ni vet heller inte hur det känns. Så ja, ni kan bara hålla klaffen. Tack så mycket. (:P)


--------------

Fick förresten höra av mamma för ett tag sen att hon fått höra i Sävsjö att jag och Albin köpt hus. Detta var en mamma till en gammal tjejkompis till mig som sa, och då undrar jag: Har de inget annat att prata om än mig, måste jag vara nåt alldeles extra? ;) Denna "mamma" hade ju tyckt att det var lite ungt osv. osv. osv., vilket förmodligen hon och hennes dotter pratat om, gissar jag. Detta gav mig ett ganska stort leende på läpparna kan jag säga, för jag kunde känna avunden rakt genom - och sånt älskar jag :) Kul att man fortfarande kan vara ett aktuellt samtalsämne! :P


Nu ska jag kolla till ugnen! (Alltså, den som sitter ihop med spisen. Inte min egen^ ;) )


/Mia - Crossfru.


ps. På lördag kommer det 4 flickor till mig i mitt söta, gula, lilla trähus. Girls night! Åh vad jag längtar! :) Kommer bli myyys! .ds.

Kommentarer

  • Ines säger:

    haha, blev nyfiken..vem va den där mamman??

    Det hade kommit fram en kvinna till mamma i sävsjö och frågat om jag gått och gift mig?! hahaha.. jag är fan bara sambo.. Sävsjö-folk har inte så mycket att prata om än andra människor:)

    2011-09-06 | 10:50:15
    Bloggadress: http://inesalic.wordpress.com

Kommentera inlägget här: